  • Data: 2008-12-30 09:39:35
    Temat: Re: Wyrok SN - odpowiedzialnosc za przelew
    Od: VoyteG <V...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 29 Gru, 17:15, Olgierd <n...@n...problem> wrote:
    > Dnia Mon, 29 Dec 2008 06:23:19 -0800, VoyteG napisał(a):

    > Czy gdyby sąd stwierdził, że bank ma stanąć na głowie, żeby transakcje
    > wykonywane moją kartą płatniczą obciążały mój rachunek, też darłbyś szaty?

    Nie dre szat, tylko analizuje implikacje pomiedzy orzeczeniem SN, a
    mozliwosciami technicznymi i tu taka implikacja ma sie nijak...Bo co z
    tego, ze jest wiazace orzeczenie, skoro nie jest mozliwe jego
    systemowe zastosowanie?

    Nieco uzywajac sarkazmu, oczywiscie mozemy sobie wyobrazic, ze SN
    okresli kolejny wymog, ze dane w polu przelewu "tytulem" powinny sie
    zgadzac z oczekiwaniami wlasciciela rachunku i powinny pochodzic
    przykladowo tylko z opisu faktury. ;-) Mozna to umocowac
    przejrzystoscia nadzorowania obrotu gospodarczego, pelna swiadomoscia
    wystawiania zlecenia przez strone, czy innymi szlachetnymi
    przeslankami. I wtedy taka weryfikacja bylaby niemal doskonala...Lecz
    co z tego, skoro takie normowanie jest utopijne?

    Reasumujac, dochodzi tu do paradoksu, ze taki wyrok SN jest wiazacy
    prawnie dla stron, czyli majacy sankcje, ale jednoczesnie jest nie do
    zrealizowania systemowego, by tych sankcji uniknac...

    VoyteG