  • Data: 2008-12-29 09:44:06
    Temat: Re: Wyrok SN - odpowiedzialnosc za przelew
    Od: "Icek" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeśli dobrze rozumiem to tutaj chodzi o co innego.
    > Bank odpowiada za prawidłowe dostarczenie przelewu
    > - skoro podejmuje się jego realizacji.
    > A to jakie środki techniczne zastosuje, to jego sprawa,
    > kwestia zbalansowania kosztów pomyłek z kosztami weryfikacji.
    >
    > To tak jak producent stołków - odpowiada za ich stabilność
    > i nierozlatywanie się po tygodniu. Może użyć lichych desek,
    > ale wtedy będzie miał na karku pozwy o odszkodowania.
    > Kwestia zbalansowania dopuszczalnej ilości pozwów i ceny materiałów.
    >
    > W USA była sprawa General Motors, chyba nawet class action.
> [...]

    ok, rozumowanie super. Mnie to zadowala ale:

    - bank nie sprawdza danych bo dochodzi do wniosku, ze mu sie to nie oplaca.

    - nagle bank zaczyna sprawdzac dane i okazuje sie, ze przelew przestaje
    przychodzic

    generalnie ja widze to w czarnych barwach i nie wydaje mi sie zeby taki
    system byl dobry. Po to ktos wymyslil sume kontrolna numeru rachunku zeby
    nie bylo pomylek

    wymienioalem w ostatnich postach powody dla ktorych moga powstawac pomylki a
    przytjmowanie lub weryfikowanie wyrywkowe nie bedzie dobre.

    Icek