eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWypowiedzenie umowy pracy ze skutkiem natychmiastowym - rażące naruszenie praw pracownika › Re: Wypowiedzenie umowy pracy ze skutkiem natychmiastowym - rażące naruszenie praw pracownika
  • Data: 2009-12-15 10:23:43
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy pracy ze skutkiem natychmiastowym - rażące naruszenie praw pracownika
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    GK pisze:

    > Tak sobie czytam i czytam i są takie podpunkty:
    > 2) organizować pracę w sposób zapewniający pełne wykorzystanie czasu
    > pracy, jak również osiąganie przez pracowników, przy wykorzystaniu ich
    > uzdolnień i kwalifikacji, wysokiej wydajności i należytej jakości pracy,
    >
    > Jeśli więc przychodzę do pracy i nie mam czym się zająć, bo np. od
    > tygodnia nie ma dla mnie zajęcia, to jest to łamanie praw pracownika?

    Nie.

    > 4) zapewniać bezpieczne i higieniczne warunki pracy oraz prowadzić
    > systematyczne szkolenie pracowników w zakresie bezpieczeństwa i higieny
    > pracy,
    >
    > Jeśli przeprowadzano badania - pomiary oświetlenia i na moim stanowisku
    > pracy jest zbyt ciemno, oświetlenie nie spełnia wymaganych norm - czy
    > jest to łamanie praw pracownika?

    Tak.

    > Czy na te dwa podpunkty mogę się powołać i wypowiedzieć umowę o pracę?
    > Pozdrawiam,

    Na ten drugi. Bo to, że pracodawca nie ma dla Ciebie pracy, a mimo to
    płaci Ci za gotowość, to tylko pochwalić taką inicjatywę.

    Ale nie doszukuj się większego sensu w KP. Kodeks pracy jest jak
    komunistyczna konstytucja - daje mnóstwo praw, a w rzeczywistości ludzie
    w łagrach umierali. Podobnie jest z przepisami EU - masz prawo do tego,
    masz prawo do tamtego, tak jakby trzeba było pisać konstytucję, aby ktoś
    miał prawo coś powiedzieć. A jaka jest rzeczywistość - każdy widzi.
    Pomimo konstytucyjnego zakazu ekstradycji pewnych grup ludzi, i tak była
    ona dokonywana.

    KP też daje wiele ładnie wyglądających praw, ale jak się wczyta w te
    nonsensy, to wychodzą właśnie takie kwiatki, że jak ktoś komuś chciałby
    zapłacić milion złotych za nicnierobienie, to nie może, bo musi
    organizować pracę zapewniającą pełne wykorzystanie czasu :)

    Może napisz dlaczego chcesz rozwiązać umowę, oraz jaką umowę masz (na
    czas określony, nieokreślony, czy ma termin wypowiedzenia itp.).

    --
    Liwiusz