  • Data: 2010-11-30 11:58:46
    Temat: Re: Wypadek w szkole. Zadośćuczynienie.
    Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:id11k8$9s0$1@inews.gazeta.pl...

    > Analogia owszem jest. Skoro jest posterunek policji w danej miejscowosci
    > to dlaczego nie placa odszkodowania jak cos sie stanie? Bo fizycznie
    > niemozliwym jest przypilnowanie wszystkiego jednym polonezem. Tak samo w
    > szkole nauczyciel dyzurujacy nie jest w stanie upilnowac wszystkiego.

    Tyle ze w momencie "oddania" dziecka do szkoly odpowiedzialnosc za niego
    ponosi szkola i nauczyciele.

    > Owszem, ale ma odpowiednie sily do zabezpieczenia mieszkania. Dyzurujacy
    > nauczyciel nie ma, nawet jesli dyzurowalalby cala kadra.

    Problem szkoly. A jakby dziecko zabilo sie na schodach?
    Tez by nikt nie odpowiadal?

    > No bo przeciez byl, zadna dyrekcja nie pozwolilaby sobie na takie
    > zaniedbanie. A ze po dzwonku poszedl na lekcje - coz, taka kolej rzeczy.

    Zgoda, dla tego pisalem ze teraz kwestia do rozstrzygniecia jest kto za
    zaistniala sytuacje ponosi odpowiedzialnosc -
    - nauczyciel dyzurujacy nie, poniewaz jego dyzur sie skonczyl z dzwonkiem na
    lekcje (nie jestem pewien ze nie pownien poczekac az dzieciaki pojda
    faktycznie na lekcje a nie zostawiac je samopas)
    - nauczyciel prowadzacy aktualnie lekcje? Tez nie, bo nie doszedl jezcze do
    lasy
    - wychiowawca? Tez nie...
    Wiec kto?
    Pod czyja faktyczna opieka pozostawaly dzici po dzwonku na lekcje???