eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWypadek drogowy - czyja wina? › Re: Wypadek drogowy - czyja wina?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!nemesis.news.
    tpi.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypadek drogowy - czyja wina?
    Date: Tue, 25 Jul 2006 22:46:15 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 38
    Message-ID: <ea5vvp$jcr$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <ea0rcp$1qe$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <2...@n...onet.pl>
    <ea121s$cib$1@nemesis.news.tpi.pl> <ea17qv$42q$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <ea3i9d$8ui$1@nemesis.news.tpi.pl> <ea3kmb$na8$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <ea3koc$neb$1@atlantis.news.tpi.pl> <ea3lg2$na8$3@atlantis.news.tpi.pl>
    <ea5d2l$ijn$1@atlantis.news.tpi.pl> <ea5qm2$6ag$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: bpo9.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1153860409 19867 83.29.56.9 (25 Jul 2006 20:46:49 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 25 Jul 2006 20:46:49 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2869
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2869
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:402735
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:ea5qm2$6ag$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Robert Tomasik napisał(a):
    >> Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    >> news:ea3lg2$na8$3@atlantis.news.tpi.pl...
    >>
    >>> no tak, zapomniałem że hamował i nie wyhamował. Wobec czego wychodzi
    >>> >80. Pytanie ile ponad.
    >>
    >> No i doszliśmy do początku. Nie wiemy w które miejsce uderzył ten samochód.
    >
    > No ale czy to jest ważne?. W zasadzie dla każdego miejsca uderzenia samochodu
    > potrafię sobie wyobrazić sytuację kiedy to jest wina wyprzedzającego.

    Również, jak wyprzedzany uderzył w jego bok lub nawet zgoła zahaczył o tylny
    błotnik wyprzedzającego? A znam takie sytuacje.

    Biorąc pod uwagę niewielką prędkość tego wyprzedzanego, to generalnie moim
    zdaniem można przyjąć, że uderzenie wyprzedzającego w tylną lewą część pojazdu
    świadczy o winie wyprzedzającego. Jeśli to wyprzedzany uderzył w wyprzedzającego
    albo do zderzenia doszło przednimi błotnika, to skłonny jestem uznać winę
    wyprzedzanego. Znaczenie ma tutaj również długość tej kolejki pojazdów, bowiem
    co najmniej z takiej odległości wyprzedzany powinien był dostrzec
    wyprzedzającego. Wcześniej miał prawo przypuszczać, że ten będzie się zachowywał
    zgodnie z przepisami. Tam podobno był zakaz wyprzedzania. A zatem dokąd
    wyprzedzający nie zmienił pasa jezdni można było zakładać, że tego nie uczyni.

    Co do prędkości tego wyprzedającego, to przyjęcie przez Ciebie prędkości 80 km/h
    jest trochę dowolne. Droga hamowania 40 m, to w zależności od rodzaju i stanu
    nawierzchni, rodzaju gum prędkość w granicach 60-80 km/h. Tyle, że nie wiem tak
    naprawdę, czy to było dokładnie 40 metrów oraz czy ten, kto to mierzył, umiał to
    robić. Bo od drogi hamowania zmierzonej na jezdni musisz odjąć rozstaw osi
    pojazdu przykładowo. Przyjmując te 35 metrów, to przy gorszym stanie nawierzchni
    możemy trafić w zakres 40-60 km/h nawet. Podobnie będzie, gdy w samochodzie
    będzie ABS. ABS tak naprawdę wydłuża drogę hamowania, a jego doskonałość polega
    na zapobieganiu utraty stateczności pojazdu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1