  • Data: 2004-04-06 12:30:18
    Temat: Re: Wykupienie mieszkania komunalnego
    Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witaj,

    w mojej gminie wygląda to tak: babcia z dziadkiem i ja jesteśmy tam
    zameldowani na stałe, z zameldowaniem mnie były straszne problemy, w wypadku
    ich śmierci (niech żyją 200 lat, tak samo jak Twoja babcia) jako osoba
    zameldowana mam prawo do dalszego mieszkania tam i prawo pierwokupu, to jest
    uregulowane przez prawo cywilne, nie pamiętam dokładnie przepisów, ale tak
    nam tłumaczył prawnik, babcia na razie mieszkania nie wykupuje, z dwóch
    powodów: po pierwsze byłaby jedyną osobą na 5 lokatorów, więc jako jedyna
    partycypowałaby w kosztach, po drugie, budynek jest dość zaniedbany, w tym
    roku administracja ma naprawiać dach, a po trzecie, kiedy gmina decyduje się
    pozbyć domu, wysyła informację wszystkim lokatorom i wtedy wszyscy wykupują,
    jeśli ktoś się nie decyduje, to wystawia się mieszkanie na sprzedaż, a
    lokatorowi daje się mieszkanie zastępcze gorszej jakości, według mnie to
    jest uczciwsze rozwiązanie (wszyscy partycypują), dlatego zaczekamy z tym do
    odgórnej decyzji o sprzedaży mieszkań.

    --

    Pozdrawia KingAM

    "Aleś ty mądra. Jak google" [Sylwia]