  • Data: 2005-11-11 19:15:12
    Temat: Re: Wspólnota w małzeństwie
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Bartosz B. wrote:
    > Koleżanka zwróciła sie do mnie o pomoc w sprawie uzyskania informacji
    > dot.jak w temacie
    > Sytuacja wygląda następująco:
    > jej małżonek nabył działkę w 88r w r 95 pobrali się i zamieszkali w
    > wynajętym mieszkaniu,nie mogli się wprowadzić do domu ,bo budowa cały
    > czas trwała.W 98 r wprowadzili się ale mąż nigdy jej tam nie zameldował
    > ani nie ustanowił oficjalnym współwłaścicielem domu.Juz będąc
    > małżeństwem wyposażali i wykańczali dom.
    > Są małżeństwem juz prawie 11 lat, maja dwoje dzieci.
    > Jaka jest jej i dzieci sytuacja majątkowa.jakie są jej i dzieci prawa do
> [...]

    Dom jest jego.
    Chyba, że ona potrafi udowodnić jakie środki włożyła w wykończenie domu.
    Można to ewentualnie podnieść na sprawie sądowej domagając się
    ustanowienia częściowej współwłasności.
    Wszystko co nabyte do domu po ślubie jest wspólne.

    Fakt zameldowania lub nie nie ma najmniejszego znaczenia.
    Istotny jest stan faktyczny, to znaczy, że tam mieszka.
    Chociaz podpada to pod niedopełnienie obowiązku meldunkowego, co mąż
    powinien uczynić już dawno.
    Mąż wyrzucić jej nie może, nieważne, czy zameldowana, czy nie.
    Może to zrobić tylko komornik po uzyskaniu wyroku sądowego o eksmisji i
    to też tylko do lokalu zastępczego, który w praktyce będzie musiał
    zapewnić mąż, bo w cuda, że da go gmina to nie wierzę.
    oczywiści on może wymienić zamki i robić koszmar.
    Wówczas nalezy wziąć dobrego prawnika, wynająć sobie mieszkanie i od
    męża wyciągnąć koszty wynajmu tego mieszkania.