  • Data: 2005-01-05 23:09:55
    Temat: Re: Wracam do moich biletów autobusowych ...
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ola <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Hm...
    > Skoro nie dochodzi do zawarcia umowy to nie powinniśmy być zobligowani do
    > ponoszenia kar związanych z przejazdem bez biletu. Bo skoro nie zawieram
    umowy
    > nie mam obowiazku znać przepisów z nią związanych.
    > Wsiadając np. do autobusu i
    > nie kasując biletu teoretycznie nie popełniam żadnego wykroczenia gdyż nie
    > można od kogoś żądać zapłaty bez uprzedniego poinformowania go o
    > skutkach jego postępowania.

    Jedna wielka bzdura. Zapoznaj się z Ustawą z dnia 15 listopada 1984 r. -
    Prawo przewozowe (Dz.U. nr 50 z 2000 r., poz. 601).

    > A widział ktoś na przystanku regulamin? Bo ja w życiu.

    Są przewoźnicy, którzy wywieszają taryfę na przystankach. Praktyką jest, że
    taryfa opublikowana jest w zwyczajowo przyjęty na danym terenie i w danym
    rodzaju przewozów sposób (np. w ważniejszych punktach odprawy podróźnych, na
    stronie internetowej, w pojazdach).