  • Data: 2005-01-07 22:59:03
    Temat: Re: Wracam do moich biletów autobusowych ...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Stefcio Z." <stefcioz2@poc__a.lonet.pl> napisał w wiadomości
    news:crn2r5$4ij$1@news.onet.pl...

    > Ale zauważmy, że w gruncie rzeczy PO CO mi dowód zakupu? Mam bilet, ważny,
    > nieskasowany. Zapłaciłem za niego i mam prawo z niego korzystać
    > (rozumowanie identyczne jak Raku). Moim zdaniem nieważne jest kiedy go
    > kupiłem. Zagraniem fair powinno być uznawanie starych biletów po podwyżce.
    > Wyciąłeś cytat odnośnie samochodu - moim zdaniem bardzo trafny.

    W grudniu przejazd kosztował załóżmy 2 zł. Ty kupiłeś taki bilet. Ale mamy
    styczeń i przejazd kosztuje 3 zł. I teraz mamy wątpliwość, czy kupiłeś swój
    bilet w grudniu, czy w styczniu. To Ty wywodzisz swoje prawo do przejazdu z
    faktu, ze kupiłeś w grudniu, więc udowodnij ten fakt. W praktyce nie da się.

    > Dodatkowo widzę kolejną niekonsekwencję. W Krakowie można kupić bilet
    > okresowy nie wcześniej niż 30 dni od początkowej daty jego ważności. Czyli
    > jednak się da? Powiedzmy, że podwyżka obowiązuje od 1 stycznia, a mój
    stary
    > traci ważność w grudniu (np. 15-go). Mogę kupić bilet (dla kaprysu
    > 12-miesięczny). Może mi ktoś zabronić? Nie - bo np. 16 listopada mam prawo
    > nie wiedzieć nic o planowanych podwyżkach. Przejeżdżę sobie niemal cały
    rok
    > po starej cenie. Bo o dopłatach do okresowych nie słyszałem - jeszcze...
    ;)
    > Czyli wychodzi, że do biletów okresowych nie wymagane są dopłaty,
    natomiast
    > do pozostałych tak.

    Z tego co pamiętam, to nikt dopłat do biletów okresowych nigdy nie żądał.
    Tak było w czasach, gdy korzystałem z nich i nie sądzę, by cos się zmieniło.
    W wypadku biletu okresowego jest na nim określony termin obowiązywania. Ja
    rozumiem, ze dyskutujemy o biletach jednorazowych.