  • Data: 2005-01-07 22:36:26
    Temat: Re: Wracam do moich biletów autobusowych ...
    Od: "Stefcio Z." <stefcioz2@poc__a.lonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia piątek, 7 stycznia 2005 18:36 Robert Tomasik napisał
    (<crmvdb$l9n$11@inews.gazeta.pl>):

    > Użytkownik "Raku" <r...@a...kom.pl> napisał w wiadomości

    [...]

    > Natomiast w sposób opisany przez Ciebie nie może to działać choćby z tego
    > powodu, że nie masz jak dowieść, że Ty kupiłeś dany bilet akurat danego
    > dnia. Nawet jakbyś miał paragon, to nie wiadomo, do jakiego biletu. Stąd
    > to tak działać nie może i nie działa. Najprościej stan ten wywieść z art.
    > 6 kc, i faktu, że nie masz możliwości dowieść, że zapłaciłeś za bilet w
    > takim czasie, że była to prawidłowa opłata.

    Ale zauważmy, że w gruncie rzeczy PO CO mi dowód zakupu? Mam bilet, ważny,
    nieskasowany. Zapłaciłem za niego i mam prawo z niego korzystać
    (rozumowanie identyczne jak Raku). Moim zdaniem nieważne jest kiedy go
    kupiłem. Zagraniem fair powinno być uznawanie starych biletów po podwyżce.
    Wyciąłeś cytat odnośnie samochodu - moim zdaniem bardzo trafny.

    Dodatkowo widzę kolejną niekonsekwencję. W Krakowie można kupić bilet
    okresowy nie wcześniej niż 30 dni od początkowej daty jego ważności. Czyli
    jednak się da? Powiedzmy, że podwyżka obowiązuje od 1 stycznia, a mój stary
    traci ważność w grudniu (np. 15-go). Mogę kupić bilet (dla kaprysu
    12-miesięczny). Może mi ktoś zabronić? Nie - bo np. 16 listopada mam prawo
    nie wiedzieć nic o planowanych podwyżkach. Przejeżdżę sobie niemal cały rok
    po starej cenie. Bo o dopłatach do okresowych nie słyszałem - jeszcze... ;)
    Czyli wychodzi, że do biletów okresowych nie wymagane są dopłaty, natomiast
    do pozostałych tak.

    --
    Pozdrawiam,
    Stefcio Z.