  • Data: 2005-01-06 23:47:03
    Temat: Re: Wracam do moich biletów autobusowych ...
    Od: Raku <r...@a...kom.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Ja bym się zgodził z drugą częścią zdania. Bo dowodem zawarcia umowy
    > przejazdu, to bilet jest ewentualnie w tych środkach transportu, gdzie bilet
    > określa dokładnie kurs i miejsce. Czyli na przykład miejscówka w pociągu,
    > czy PKS-ie. Wówczas jestem skłonny uznać, że zawarcie umowy nastąpiło
    > chwili zakupu biletu.

    Oczywiście zgadzam sie z tym, że bilet MPK znacznie rózni sie od tego z
    PKS (trasa, konkretna godzina odjazdu).

    Ale czy ktoś to reguluje ??? Czy jest to forma zawarcia umowy ??? w
    ktorym momencie - zakupu biletu, skasowania go, czy zajęcia miejsca w
    pojeździe ?

    Dlaczego pytam, tak przy okazji podwyżki biletów MPK w Krakowie mi to
    przysżło do głowy. Skoro mam stary bilet i kupiłem go miesiąc temu, to
    według mnie MPK dostało pieniądze, a ja zawarłem z firmą MPK umowę na
    przewoz jednorazowy (bilet jednorazowy). Więc nei powinny ,nie obchodzić
    żadne podwyżki, kupiłem prawo do przejechania się autobusem i chce go
    zrealizowac. Tymczasem musze (własnie nie wiem czy musze??) kupić bilet
    z dopłatą.

    To tak jakbym kupił samochód za 100 000 - odbiór za jakiś czas (mam
    paragon to ważne), po czym odbieram za miesiąc a sprzedawca mówi no to
    jeszcze 1000 i możesz odebrać.

    Mam jeszcze jeden dylemat: skoro nie ma żadnych przepisów mówiących, że
    bilet to papier wartościowy, dokument ... nie wiem co tam jeszcze, co
    chroni go w świetle prawa przed podrabianiem ??? To znaczy co mi grozi
    za wydrukowanie 1000 egzemplarzy biletów ???

    --
    Raku