  • Data: 2005-01-07 17:36:20
    Temat: Re: Wracam do moich biletów autobusowych ...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Raku" <r...@a...kom.pl> napisał w wiadomości
    news:crkimo$3h5$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Dlaczego pytam, tak przy okazji podwyżki biletów MPK w Krakowie mi to
    > przysżło do głowy. Skoro mam stary bilet i kupiłem go miesiąc temu, to
    > według mnie MPK dostało pieniądze, a ja zawarłem z firmą MPK umowę na
    > przewoz jednorazowy (bilet jednorazowy). Więc nei powinny ,nie obchodzić
    > żadne podwyżki, kupiłem prawo do przejechania się autobusem i chce go
    > zrealizowac. Tymczasem musze (własnie nie wiem czy musze??) kupić bilet
    > z dopłatą.

    takich sytuacji w życiu jest wiele. Znaczki pocztowe na przykład. Pamiętam,
    że w dobie galopującej inflacji, to nawet wypuścili znaczki "A" i "B". jeden
    był na pocztówkę, a drugi na list. Bo ni nadążali z nominałami. Mniej więcej
    w tym czasie bywały w Krakowie bilety na przejazd, które faktycznie działały
    tak, jak piszesz.

    Natomiast w sposób opisany przez Ciebie nie może to działać choćby z tego
    powodu, że nie masz jak dowieść, że Ty kupiłeś dany bilet akurat danego
    dnia. Nawet jakbyś miał paragon, to nie wiadomo, do jakiego biletu. Stąd to
    tak działać nie może i nie działa. Najprościej stan ten wywieść z art. 6 kc,
    i faktu, że nie masz możliwości dowieść, że zapłaciłeś za bilet w takim
    czasie, że była to prawidłowa opłata.