  • Data: 2007-09-27 22:24:32
    Temat: Re: Wojna z ZUS
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Axel" <a...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:fdh3ha$bs1$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Nie o to chodzi. ZUS wypłacił mi świadczenie za okres zasądzony
    > przez sąd. Na tym rola sądu się skończyła i mój los ponownie jest w rekach
    > ZUS.
    > Ten jakby nie było tych wyroków, ponownie odmawia mi prawa do świadczenia
    > używając TYCH SAMYCH ARGUMENTÓW, które sądy 2 instancji odrzuciły
    > przyznając mnie racje. Czy ja nie mogę się powołać na te wyroki i w
    > sytuacji gdy
    > w sprawie nie zaszły zmiany a jeśli już to na moją korzyść zarzucić ZUSowi
    > - hm jak by to nazwać - szykanowanie mnie, działanie na moja niekorzyść
> [...]

    No tak, to jest typowa postawa organu. W PL nie mamy niestety zasady
    precedensu. Pozostaje Ci ponowne zaskarżenie tej kolejnej decyzji oraz
    ewentualnie skarga do RPO, tak mi sie wydaje. Naturalnie w odwołaniu powołaj
    ten wyrok sądu apelacyjnego. Jest pewna szansa, że organ nie przekaże
    odwołania do sądu i uzna je samodzielnie za zasadne. Ze skargą do ETPC bym
    się na tym etapie wstrzymał., na powództwo cywilne przeciwko organowi szkoda
    czasu i środków Poczekaj jednak na opinie innych.

    I pamiętaj, zyskujesz na takiej postawie organu odsetki - zawsze coś.
    Postaraj się do tego nieco zdystansować, to po prostu walka organu o kasę.
    Organ liczy na zniechęcenie, bezradność swoich przeciwników (klientów), nie
    daj mu tej satysfakcji.

    marekz