  • 1. Data: 2007-09-27 13:14:27
    Temat: Wojna z ZUS
    Od: "Axel" <a...@k...pl>

    Ten post to przede wszystkim prośba o poradę w walce przeciwko
    arogantom z ZUS. Nie będę się wdawał w szczególy mojej sprawy
    powiem tylko ze po 8 latach ZUS postanowił pozbawić mnie prawa
    do pobierania renty. Sponiewierał mnie po różnych komisjach,
    ja skierowałem sprawę do sądu - wygrałem zarówno w pierwszej
    instancji jak i w sądzie apelacyjnym - całość trwała ponad 2 lata.
    Po tych wyrokach byłem pewny że moje problemy z orzecznictwem
    ZUS się skończyły - nic bardziej mylnego. Ci ludzie tak jakby nie
    było tych procesów i dwóch wyroków sądu rozpoczęli ponownie
    procedure gnojenia mnie używając tych samych argumentów, które
    przecież sąd odrzucił! Co ważne charakter schorzenia z którym
    wystąpiłem do ZUS o uznanie mnie niezdolnym do pracy jest
    taki że stan zdrowia z roku na roku się pogarsza. Nie ma mowy
    więc o zmianienie tego stanu na lepsze.
    Jak dla mnie to poprostu skandal. Zastanawiam się, gdzie oprócz
    Sąd dla ubezpieczonych, który jak widać w mojej sprawie potrzebował
    ponad 2 lata na jej zamknięcie, mogę skarżyć ZUS.
    Powództwo cywilne? Europejski Trybunał Prawa Człowieka?

    Proszę o rade.
    Pozdrawiam
    Axel

  • 2. Data: 2007-09-27 13:41:38
    Temat: Re: Wojna z ZUS
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    Axel napisał(a):

    > Powództwo cywilne? Europejski Trybunał Prawa Człowieka?
    >
    > Proszę o rade.
    > Pozdrawiam
    > Axel

    Gdzies gdzie uznaja ze ta organizacje przestepcza nalezy zlikwidowac.
    Dowidzialem sie wczoraj ze jak bede pracowal do 65 roku zycia i
    uzbieram 120 tysiecy na koncie to miesiecznie dostane około 750
    złotych. Gdybym miał możliwosc to te pieniadze bym zainwestowal albo
    odkladal na konto. Nawet gdybym w dniu przejscia na emeryture wplacil
    je na konto to mialbym lepiej.

  • 3. Data: 2007-09-27 15:02:53
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Axel" <a...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Powództwo cywilne? Europejski Trybunał Prawa Człowieka?

    ETPC możesz ale będzie to dość trudne i pokrętne skoro masz wyrok SA na
    Twoja korzyść. Na wyrok ETPC poczekasz 2-3 lata. Trzeba by chyba skarżyć
    niezastosowanie się organu do prawomocnego wyroku sądu - o ile rzeczywiście
    się nie zastosował. Czy organ nie wniósł skargi kasacyjnej ??

    Możesz także do polskiego TK skarżyć przepis, który organ zastosował jako
    niekonstytucyjny w ogóle, lub niekonstytucyjny rozumiany tak jak go
    zrozumiał w Twoim przypadku organ. Także nie wiem za bardzo jak to
    skutecznie zrobić, skoro masz wyrok SA na twoja korzyść.

    Jako że to Ty chcesz coś od organu, a nie organ od Ciebie, twoja sytuacja
    jest ogólnie rzecz biorąc niestety trudna. Bo bezwład i niekompetencja
    organu działają na Twoją niekorzyść.

    marekz

  • 4. Data: 2007-09-27 16:45:35
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik SzalonyKapelusznik napisał:
> [...]
    > złotych. Gdybym miał możliwosc to te pieniadze bym zainwestowal albo
    > odkladal na konto. Nawet gdybym w dniu przejscia na emeryture wplacil

    Przecież ten ZUS to jest oszustwo 1000 lecia :)

    Zwykła bandytka.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 5. Data: 2007-09-27 20:18:13
    Od: "Axel" <a...@k...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@t...irc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niezastosowanie się organu do prawomocnego wyroku sądu - o ile
    > rzeczywiście się nie zastosował. Czy organ nie wniósł skargi kasacyjnej ??

    Nie o to chodzi. ZUS wypłacił mi świadczenie za okres zasądzony
    przez sąd. Na tym rola sądu się skończyła i mój los ponownie jest w rekach
    ZUS.
    Ten jakby nie było tych wyroków, ponownie odmawia mi prawa do świadczenia
    używając TYCH SAMYCH ARGUMENTÓW, które sądy 2 instancji odrzuciły
    przyznając mnie racje. Czy ja nie mogę się powołać na te wyroki i w sytuacji
    gdy
    w sprawie nie zaszły zmiany a jeśli już to na moją korzyść zarzucić ZUSowi
    - hm jak by to nazwać - szykanowanie mnie, działanie na moja niekorzyść itd.
    ?

    Pozdrawiam
    Axel

  • 6. Data: 2007-09-27 22:24:32
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

> [...]
    > - hm jak by to nazwać - szykanowanie mnie, działanie na moja niekorzyść

    No tak, to jest typowa postawa organu. W PL nie mamy niestety zasady
    precedensu. Pozostaje Ci ponowne zaskarżenie tej kolejnej decyzji oraz
    ewentualnie skarga do RPO, tak mi sie wydaje. Naturalnie w odwołaniu powołaj
    ten wyrok sądu apelacyjnego. Jest pewna szansa, że organ nie przekaże
    odwołania do sądu i uzna je samodzielnie za zasadne. Ze skargą do ETPC bym
    się na tym etapie wstrzymał., na powództwo cywilne przeciwko organowi szkoda
    czasu i środków Poczekaj jednak na opinie innych.

    I pamiętaj, zyskujesz na takiej postawie organu odsetki - zawsze coś.
    Postaraj się do tego nieco zdystansować, to po prostu walka organu o kasę.
    Organ liczy na zniechęcenie, bezradność swoich przeciwników (klientów), nie
    daj mu tej satysfakcji.

    marekz

  • 7. Data: 2007-09-28 06:29:20
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

> [...]
    > - hm jak by to nazwać - szykanowanie mnie, działanie na moja niekorzyść

    Powinieneś wystapić do Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych z odwołaniem
    (niestety kolejnym) od decyzji ZUS odmawiającej prawa do renty. Lecz do Sądu
    skieruj nie odwołanie lecz pozew przeciwko ZUS z zarzutami:
    1. Odmowa przyznania renty (jako argument zacytuj uzasadnienie
    wcześniejszego wyroku Sądu)
    2. Rażące łamanie prawa przez ZUS
    oraz wnioskami:
    1. O uznanie decyzji ZUS za nieważną i sądowe przeznanie renty.
    2. O uznanie Oddziału ZUS jako winnego rażacego łamania prawa wraz z:
    tu masz kilka możliwosci:
    a) Powiadomienie Prezesa ZUS przez Sąd w trybie kpc
    b)Wystąpienie do Sądu o przesluchanie na rozprawie urzędniczki która
    podpisała się pod decyzją i jej zgnojenie na rozprawie
    c)wnioskowanie o przyznanie odszkodowania w trybie cywilnym za straty
    fizyczne i moralne.
    d) inne możliwe w przypadku orzeczenia przez Sąd winy ZUS.

    pozdr
    Janek