    From: "@nn" <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wniosek o udzielenie zgody na wydanie DO dla dziecka.
    Date: Sun, 21 Jan 2007 00:44:13 +0100

    Przemysław Płaskowicki napisał(a):

> [...]
    > lub opiekuna prawnego." Oznacza to, że wystarczy jeden przedstawiciel
    > ustawowy do uzyskania dowodu osobistego. [por. przepis art. 13 ust. 1
    > ustawy o paszportach: "W imieniu małoletniego wniosek o wydanie
    > dokumentu paszportowego składają rodzice wspólnie, chyba że na podstawie
    > orzeczenia sądu jeden z rodziców został pozbawiony władzy rodzicielskiej
    > lub władza ta została ograniczona. W przypadku braku zgodności stanowisk
    > rodziców lub niemożności uzyskania zgody jednego z nich, zgodę na
    > wydanie dokumentu paszportowego zastępuje orzeczenie sądu rodzinnego."]

    Acha! Zatem ustalmy jeszcze raz: gdybym chciała wyrobić jej paszport
    "tatuś" byłby niezbędny, a przy dowodzie wystarczę ja sama?

    > Zatem żądanie urzędnika jest bezprawne, albowiem przepis stanowi tylko o
    > jednym przedstawicielu ustawowym (co jasno wynika z wykładni językowej).
    > Należy złożyć wniosek i zażądać pisemnej odmowy, którą należy następnie
    > zaskarżyć. Upierając się należy wskazać przepis § 1 ust. 2 wskazanego
    > wyżej rozporządzenia.

    No, to super/extra ;)

    > Ps. Ostatnio mam dużo do czynienia z różnymi urzędnikami i po tym jak
    > zażądano ode mnie pełnomocnictwa w formie potwierdzonej dwiema
    > pieczęciami (jedną przedsiębiorstwa, drugą kierownika jednostki
    > przedsiębiorstwa w której pracuje moja mandantka (i siostra)) nic mnie
    > nie zdziwi.

    Mnie też niewiele już dziwi, np. ta sama pani w UM twierdzi, że razem z
    wnioskiem mam złożyć aktualny odpis aktu urodzenia. Czyli co? Ten, który
    dostałam po urodzeniu dziecka zdezaktualizował się?
    Ania

    --
    *****e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ******gg:1737648******
    ******* www.madej.master.pl ***** http://aniapelc.blox.pl/html *********