eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWłamanie na konto bankowe internetowe. › Re: Włamanie na konto bankowe internetowe.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!npeer03.iad.highwinds-media.
    com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting
    .com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo
    -b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Thu, 05 Sep 2013 03:16:27 +0200
    From: p47 <k...@w...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:17.0) Gecko/20130801 Thunderbird/17.0.8
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Włamanie na konto bankowe internetowe.
    References: <5225e0ae$0$1456$65785112@news.neostrada.pl>
    <5226de65$0$1269$65785112@news.neostrada.pl>
    <l06msk$uo1$1@node2.news.atman.pl>
    <5226e2d5$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>
    <l06pgu$o4v$1@node1.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <l06pgu$o4v$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: avast! (VPS 130904-1, 2013-09-04), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 49
    Message-ID: <5227db6c$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: biskupia.gts.entel.pl
    X-Trace: 1378343788 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1227 217.153.175.85:35569
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3948
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:727520
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-09-04 10:03, Liwiusz pisze:
    > W dniu 2013-09-04 09:35, Adam Górski pisze:
    >> W dniu 2013-09-04 09:18, Liwiusz pisze:
    >>> W dniu 2013-09-04 09:16, Adam Górski pisze:
    >>>
    >>>> Podobno wszelka kasa w banku jest ubezpieczona na takie wypadki. Prawda
    >>>> to ?
    >>>
    >>> Jak widzisz możliwość ubezpieczenia się od zdarzenia nie powodującego
    >>> szkody?
    >>
    >> Ja to widzę tak, że jeżeli kasa w banku jest ubezpieczona i jeżeli
    >> policja stwierdzi kradzież to środki powinny być zwrócone z takiego
    >> ubezpieczenia ?
    >
    > Ale to Tobie forsę ukradli, a nie bankowi, więc to Ty ewentualnie możesz
    > się ubezpieczyć, a nie bank.
    >

    Wiadomemu chamowi- kryminaliście, skazanemu 2 prawomocnymi wyrokami
    nawet nie dziwię się, że z ofiary przestępstwa wyśmiewa się, no bo swój
    swojego wspiera i głosi to co dla jego środowiska typowe _"frajerów
    trzeba skroić", a więc z jego "mądrościami" nie zamierzam dyskutować.

    Ale muszę odniość się do twoich wypowiedzi, w tym powyższej, wprawdzie
    nie chamskiej, ale niestety nieco w podobnym duchu. Nie mogę bowiem
    zgodzić się z takim twoim zwalaniem winy na poszkodowanego i zwalnianiem
    z odpowiedzialności banku.
    Bank bowiem to nie szeregowy p. Kowalski,- laik w sprawach finansowych,
    przelewów, zabezpieczeń komputerowych i metod oszustów finansowych, ale
    jest to instytucja ZAWODOWO zajmującą się pieniędzmi, poniekąd też
    instytucja zaufania publicznego, deklarująca, że pieniądze jego klientów
    sa tam bezpieczne, bo chronia je PROFESJONALIŚCI, -dlatego też prawo
    wyposaża banki w szereg uprawnień niedostępnych zwykłamu obywatelowi
    (np. sposób egzekucji). Ale ta uprzywilejowana pozycja banku ma (a
    przynajmniej powinna mieć!)swoją drugą stronę,- od banku należy więcej
    wymagać, choćby zachowania należytej staranności w swoich działaniach!!
    bo bank także ma chronić pieniądze swoich klientów!
    Banki muszą zatem być m.in. świadome modus operandi przestępców
    BANKOWYCH i każdy sąd przyzna (mam nadzieję !), że bank POWINIEN
    zauważyć, iż zlecanie 50 przelewów z częstotliwością co minutę do
    jednego odbiorcy nie jest zwykłą, rutynową praktyką, że co najmniej to
    może wskazywać na próbę oszustwa , a zatem powinien podjąć kroki (z
    należytej, profesjonalnej ostrożności) które mogłyby tę NIETYPOWĄ
    sytuację wyjaśnić, zweryfikować.
    Jesli nic w tym kierunku nie zrobił, to nie zabezpiecza w oczekiwanym (a
    MZ wymaganym) stopniu interesu klientów i nie zachował się w sposób,
    jaki klient może od profesjonalnej instytucji zaufania publicznego
    oczekiwać, a więc powinien ponieść konsekwencje tego swojego zaniedbania.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1