  • Data: 2007-05-06 22:38:04
    Temat: Re: Władza rodzicielska - ściągnąć dziecko do domu
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> szukaj wiadomości tego autora

    x...@w...pl napisał(a) w wiadomości:

    >Policja nie ma pola popisu (może po jakimś prawomocnym wyroku, gdy
    >będzie potrzebna pomoc w jego egzekwowaniu???). Przykład z życia:
    >zrozpaczona matka przyszła na policję że 15letnia córka wyprowadziła
    >się do 18letniego chłopaka i ONI TAM.... Policja zadała dwa pytania:
    >jest przetrzymywana siłą? Ukończyła 15 lat? No to brak podstaw.

    W przypadku 16-latki sąd może zgodzić się na małżeństwo a wtedy
    rodzice już chyba nie mogą nic nakazać. Chyba...

    >Interesują mnie stosowne przepisy, na podstawie których rodzice będą
    >mogli zmusić dziecko do posłuszeństwa. Przede wszystkim jednak
    >interesuje mnie jak te przepisy są w praktyce wykorzystywane przez sąd
    >i stosowne organy (ewentualnie jakie organy). Rodzice nie mają ani
    >autorytetu, ani siły fizycznej by zmusić go inaczej, tu chodzi jednak
    >o to że jeżeli stosowne organy zmuszą nastolatka do posłuszeństwa to
    >rodzice odkują sie na nim.
    >
    >Co konkretnie mogą zrobić rodzice i na podstawie jakich przepisów?

    Nie wiem, mogliby zarzucić "porwanie" czy inne naciski na
    niepełnoletniego ze strony tych do których się wyprowadził. Ale to
    pewnie nieprawda.
    W ogóle nasze przepisy są dziwne: jest obowiązek utrzymywania
    dziecka i to nie tylko do 18 ale nawet 26 roku a jednocześnie nie
    można ekzekwowaać skutecznie władzy rodzicielskiej. Może kiedyś
    wprowadzi się przepisy zwalniające rodziców z obowiązków wobec
    dzieci w niektórych tego typu przypadkach.

    Arek