  • Data: 2007-05-06 10:12:03
    Temat: Re: Władza rodzicielska - ściągnąć dziecko do domu
    Od: x...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

    >On 6 Maj, 09:31, Johnson <j...@n...pl> wrote:
    > Zawiadomić o tym sąd rodzinny i opiekuńczy. A i policję też. Policja ma
    > tu jednak jakieś pole do popisu ...
    > A z czego młody człowiek zamierza się utrzymywać ?
    > Spory między rodzicami i dzieckiem, zwłaszcza takim "dużym dzieckiem"
    > władny jest rozstrzygnąć sąd rodzinny i opiekuńczy.

    Utrzymanie nie jest tu problemem, dziecko chce się wyprowadzić do
    innych członków rodziny za ich zgodą.

    Policja nie ma pola popisu (może po jakimś prawomocnym wyroku, gdy
    będzie potrzebna pomoc w jego egzekwowaniu???). Przykład z życia:
    zrozpaczona matka przyszła na policję że 15letnia córka wyprowadziła
    się do 18letniego chłopaka i ONI TAM.... Policja zadała dwa pytania:
    jest przetrzymywana siłą? Ukończyła 15 lat? No to brak podstaw.

    Interesują mnie stosowne przepisy, na podstawie których rodzice będą
    mogli zmusić dziecko do posłuszeństwa. Przede wszystkim jednak
    interesuje mnie jak te przepisy są w praktyce wykorzystywane przez sąd
    i stosowne organy (ewentualnie jakie organy). Rodzice nie mają ani
    autorytetu, ani siły fizycznej by zmusić go inaczej, tu chodzi jednak
    o to że jeżeli stosowne organy zmuszą nastolatka do posłuszeństwa to
    rodzice odkują sie na nim. Nie jest to maltretowanie fizyczne dziecka,
    sytuacja jest dosyć skomplikowana, w zasadzie beznadziejna, nie jest
    to jednak temat dyskusji.

    Co konkretnie mogą zrobić rodzice i na podstawie jakich przepisów?