    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wiara czy niewiara?
    Date: Tue, 09 Jun 2009 14:05:17 +0200

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 08 czerwca 2009 20:06
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h0jkg4$ej5$1@inews.gazeta.pl>):

    > Co nie zmienia faktu, ze argumenty są w mojej ocenie niepoważne w tym
    > wypadku akurat. Prędzej bym poparł twierdzenie, że przystąpienie do wiary
    > i kościoła powinno się odbywać za wiedzą i wolą wiernego, a nie jego
    > rodziców, jak to się odbywa obecnie.

    Ale to też nie jest obiektywne i sensowne rozwiązanie. Bo to, jakim
    człowiekiem będzie się później, wynika z wychowania. A żadne wychowanie nie
    jest uniwersalne. Każde narzuca pewien styl życia, pewien układ. Inaczej
    wychowane będzie dziecko z domu, gdzie panuje wojujący ateizm, inaczej z
    domu agnostycznego czy też ateisty-niewtrącacza się, inaczej z domu
    umiarkowanego wierzącego, a inaczej fundamentalisty. I każda z tych opcji
    jest inna i żadna nie jest neutralna dla przyszłych wyborów życiowych.

    > Zwłaszcza mnie to wkurza, jak na
    > podstawie ilości chrztów podaje się liczbę wiernych takiego, czy innego
    > wyznania, jak to - zdaje się - miejsce obecnie.

    No cóż, markieting jak i w każdej dziedzinie.

    > Nie ma to w sumie
    > większego znaczenia w praktyce, tym nie mniej poco odstawiać fikcję.

    Może ma znaczenie propagandowe.... Można np. lobbować o Trzech Króli.
    Zauważ, że religie mniejszościowe niestety nie mają swoich świąt wolnych.

    Aczkolwiek, najgłośniej przeciwko świętom krzyczą przedstawiciele wojujących
    ateistów, bo oni mają w sercu szatana a nie Boga. Taki prawosławny pogodzi
    się z tym, że święta w Polsce są wg KK i już. A taki WA zamiast cieszyć się,
    że ma kilkanaście dni w roku wolnych (przedstawiciele KK mają dwa: 1 maja i
    11 liściospada) do wykorzystania na byczenie się, będzie wojował przeciwko
    Trzem Królom. A czemu? Bo szatan wojuje przeciwko Allahowi od zawsze.

    > Jak w jakąś niedzielę odbywa się liczenie wiernych, to ksiądz przez kilka
    > tygodni wcześniej o tym mówi, a aktywiści kościelni idą na kilka mszy
    > świętych z rzędu.

    E tam, jakby mieć oszukiwać, to można oszukać w liczeniu, bo kto to
    sprawdzi.

    --
    Tristan