  • Data: 2009-06-08 13:06:02
    Temat: Re: Wiara czy niewiara?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:h0ijor$316$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Witam Szanownych Grupowiczów!
    > Nurtuje mnie jedna sprawa. Jak odnosi się prawo w RP w sytuacji, gdy
    > dziecko posiada jedno z rodziców wierzące, a drugie niewierzące?
    > Kto rozstrzyga spór, gdy rodzic niewierzący chce uchronić dziecko przed
    > indoktrynacją religijną, a drugie z rodziców obstaje przy swoim i zmusza
    > do praktyk religijnych. Art.48 i 53 Konstytucji czytałem, nic z nich nie
    > wynika, a niestety, sytuacja wygląda na niekorzyść rodzica niewierzącego
    > i wpływ religii, a raczej indoktrynacji, powoduje złe nastawienie dziecka
    > do rodzica niewierzącego.

    Pewnie rzadko kto tych sądów o to pyta, stąd ni spotkałem się z podobnym
    orzecznictwem. Dla rodzica niewierzącego polanie wodą główki dziecka nie
    powinno mieć większego znaczenia, więc nie rozumiem, z czego wynika
    problem. To samo z pozostałymi sakramentami. A chronić przed "indoktrynacją
    kościoła" to można zacząć w chwili, gdy dziecko jest zdolne do jakiś
    własnych wyborów i w ogóle się tym zagadnieniem zainteresuje, co moim
    zdaniem nastąpi gdzieś koło bierzmowania. Większy problem może być, jeśli
    rodzice należą do dwóch różnych kościołów. W ostateczności moim zdaniem
    pozostaje zwrócenie się do Sądu Rodzinnego. Z tym, że moim zdaniem tego
    typu rzeczy należałoby faktycznie przemyśleć przed ślubem, bo przecież z
    góry wiadomo, że będzie to jakimś problemem.