  • Data: 2005-09-17 13:40:44
    Temat: Re: Weranda od strony ogrodu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Magdalena" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dggbkt$r6a$1@news.onet.pl...

    > Na 100% doniosą jeśli tylko uznają, ze maja na co. Dlatego chce
    wiedzieć co
    > tak _naprawdę_ znaczy ta modernizacja.

    W znanych mi wypadkach Inspektorzy Nadzoru Budowlanego przyjmowali, ze
    możesz wymienić wszystko, co nie jest konstrukcją nośną budowli, czyli
    de facto nie przenosi naprężeń innych, niż pochodzące od własnej masy.
    To naukowo.

    W praktyce dla typowej werandy (nie wiem jaka jest akurat ta) możesz
    wymienić okna, drzwi, pokrycie i wypełnienie ścian, pokrycie dachu,
    podłogę. Nie możesz wymienić słupów i konstrukcji dachu.

    Ja w sytuacjach wątpliwych zawsze doradzam pewien wybieg piszemy
    zgłoszenie i wysyłamy do urzędu opisując dokładnie zaplanowane roboty.
    Jeśli do 30 dni Urząd się nie oburza, że na taki zakres robót jest
    wymagane uzyskanie pozwolenia, to przyjmuję, ze nie jest i tyle.
    Wydaje mi się, że gdyby nawet później się okazało, że pozwolenie było
    wymagane, to żaden sąd inwestora winy nie powinien uznać. Ale
    oczywiście piszę o sytuacjach wątpliwych, jak w Twoim wypadku.