    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Weksle Samoobrony
    Date: Sun, 24 Sep 2006 15:27:54 +0200

    Użytkownik "Michał Kiędyś" <d...@T...pl> napisał w wiadomości
    news:ef5r7s$o6k$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Kto im do diaska kazał podpisywać te weksle? Czy normalny człowiek podpsiuje
    > weksel na 500tyś. potem daje go jakiemuś szaleńcowi i w zamian za to startuje
    > do sejmu?

    Lekarz psychiarta odpowiedział bhy, ze to zalezy od przyjętej normy.

    > Praktyka dowodzi, że nie - oczywiście gdyby pominąć Samoobronę gdzie trudno o
    > posła z wykształceniem wyższym, albo chociaż o takiego który ma coś pod
    > czupryną.

    Tego wykształcenia tak bym nei demonizował zanadtto. po pierwsze jeszcze ze
    starych czasów znałem cały szereg gości mających bardzo równo pod sufitem, który
    z róznych względów poprzestali na zawodówce i jednocześnie niewiele mniejszą
    rzeszę takich, co pokończyli studia, a do pięt im nie dorównywali. poza tym w
    chwili obecnej wyższe wykształcenie mocno się zdewaluowało, głownie za
    przyczynkiem kolercyjnych wieczorowych studiów na róznych dziwnych uczelniach.

    > Podpisanie weksla rodzi zobowiązanie ugrunowane na podstawie ustawy prawo
    > wekslowe i jako takie wiąże bez różnicy jakie czynności wykonuje poseł tudzież
    > inna osoba. Idąc Twoim tokiem rozumowania, można by się uchylać od weksli
    > wystawionych przy okazji kredytów w bankach bo one też ograniczają swobodę
    > wykonywania mandatu przez to że podlegają egzekucji. Śmiech.

    Ile znasz banków, które uzależniają odstąpienie od żądania zwrotu kredytu od
    pozostania wszeregach określonego ugrupowania?

    > I na koniec totalne kuriozum. Wczoraj w radiu słyszałem wypowiedź ex posła
    > Samoobrony o nazwisku Cepil, który stwierdził, że posłowie podpisując weklse
    > nie mieli czasu się nawet z nimi zapoznać.

    Biorąc pod uwagę rozmiary tego dokumentu, który zawiera 4-5 linijek, to
    wyjaśnienie takie jest conajmniej dyskusyjne.

    > Jeżeli ktoś podpisuje weksel nie oglądając go, to jest to z pewnością człowiek
    > nieodpowiedzialny. A jeżeli taki człowiek reprezentuje mnie w sejmie (a nie
    > tych którzy wybrali, bowiem nie wiążą go instrukcje narodu i zobowiązany jest
    > kierować się własnym postrzeganiem dobra i zła) to wolał bym, aby zapłacił.

    JA, to bym wolał, by wprowadzić jakieś takie mechanizmy, które zapobiegną na
    przyszłość podobnym sytuacjom.