  • Data: 2006-09-24 14:43:59
    Temat: Re: Weksle Samoobrony
    Od: Bungo <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a):
    > w wiadomości news:bklgu3-lia.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Nie zgodzę sie z Tobą. Przynależność do klubu z kolei wiąże sie z
    > dyscypliną klubową. Tak więc de facto za określone głosowanie.

    Nieprawda. dyscyplina klubowa w glosowaniach oglaszana jest nie
    czesciej niz 2-3 razy w roku, z reguly dotyczy kwestii budzetu,
    powolania / odwolania rzadu, niekiedy innych spraw, szczegolnie dla
    danego klubu waznych.

    z formalnego punktu widzenia "dyscyplina klubowa" jest wewnetrznym
    samozobowiazaniem klubu / kola parlamentarnego, ze w danej sprawie
    poslowie powinni glosowac tak czy inaczej. Jedyna sankcja (nie zawsze
    zreszta stosowana) jest wyproszenie z klubu pacjenta, ktory zaglosowal
    inaczej.

    mam nadzieje, ze medrcy wypowiedza sie moze i w tej sprawie. W mojej
    ocenie raczej tak, bowiem posla nie mozna w zaden sposob zobowiazywac
    do okreslonego dzialania w ramach jego obowiazkow parlamentarnych.
    Glosowanie takim obowiazkiem z pewnoscia jest...

    > Nie chodzi mi o dyscyplinę głosowania, tylko środki, jakie użyto do jej
    > zapewnienia.

    poza dyskusja jest, ze zakaz wystapienia z klubu parlamentarnego, na
    dodatek pod sankcja pieniezna jest oczywiscie bezprawny.

    pozdrawiam:-)

    ==> Bungo:-)