  • Data: 2004-08-30 18:22:23
    Temat: Re: Weksel in blanco niejasności.
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 30 Aug 2004 20:06:58 +0200, Arek <a...@e...net> napisał:

    > Jaką deklaracją? Mam weksel i co mnie obchodzi, że dłużnik przynosi mi
    > deklarację wekslową z jakąś firmą A?
    > Mam to głęboko gdzieś, takoż sąd.

    Aha. czyli mówimy o przypadku, w którym weksel in blanco nie zawierał
    wskazania remitenta.

    Po pierwsze trzeba byc cieżkim durniem, żeby taki weksel podpisać.

    Po drugie faktycznie deklaracja wekslowa w takim przypadku nie działa.
    Jest nawet OSN mówiący, że błąd co do osoby remitenta nie czyni weksla
    nieważnym

    Ale po trzecie firma B wpisujac siebie jako remitenta niewiele wskóra,
    gdyż abstrakcyjnosc weksla doznaje pewnych ograniczeń. W szczególności
    dłużnik wekslowy może bronić się w odniesieniu do remitenta (ale tylko
    remitenta) zarzutami dotyczacymi stosunku podstawowego. Zgłasza zarzut
    braku podstawy faktycznej roszczenia - i koniec zabawy.

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwości nie było, nie ma i nie będzie!