  • Data: 2004-08-31 05:52:34
    Temat: Re: Weksel in blanco niejasności.
    Od: "Andrzej Milewski" <madler@bezśmieci.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Aha. czyli mówimy o przypadku, w którym weksel in blanco nie zawierał
    > wskazania remitenta.
    >
    > Po pierwsze trzeba byc cieżkim durniem, żeby taki weksel podpisać.

    Takie weksle to jest normalna praktyka w branży w której działam.
    Konkretnie rządają takich weksli jako zabezpieczenie kredytu hurtownie
    komputerowe np. Techdata, ABC Data.
    Nie byłem świadomy skutków podpisania takiego weksla, moje wątpliwości
    zrodziły się po kilku bankructwach w tej branży. W padającej firmie różne
    rzeczy się dzieją, w zasadzie nie wiadomo gdzie leżą te weksle.

    > Po drugie faktycznie deklaracja wekslowa w takim przypadku nie działa.
    > Jest nawet OSN mówiący, że błąd co do osoby remitenta nie czyni weksla
    > nieważnym

    W takim przypadku firma rządająca podpisania takiego weksla jest
    niedouczona czy działają w złej wierze i jak by co to chcą klienta puścić
    z torbami?
    Andrzej Milewski