  • Data: 2009-10-02 17:27:33
    Temat: Re: Ważność dokumentów a nagroda jubileuszowa
    Od: kuba <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > Co z wypłaconymi pieniędzmioraz co z roszczeniami ludzi wg tego
    > regulaminu, jeśli nieważność takiego dokumentu zostanie stwierdzona?

    Wypłacone pensje moim zdaniem nie podlegają zwrotowi, ponieważ regulamin
    nie będzie nieważny z powodu zawyżenia stawek (o tym w ostatnim
    akapicie). W pozornie podobnych przypadkach, jeżeli dochodzi jednak do
    stwierdzenia nieważności (np. w razie stwierdzenia nieważności o decyzji
    przyznającej emeryturę) stosujemy przepisy o bezpodstawnym wzbogaceniu.

    Co do roszczeń - wydaje mi się, że jak najbardziej powinny zostać
    zaspokojone, jeżeli w zakładzie pracy (nawet w budżetówce) obowiązuje
    taki regulamin.

    W ogóle to nie wydaje mi się, aby można było stwierdzić nieważność
    takiego regulaminu, bo i na jakiej podstawie? Można co najwyżej ścignąć
    dyscyplinarnie osoby zarządzające takim zakładem za szastanie pieniędzmi
    publicznymi i doprowadzić do uchylenia takich regulaminów (zwróć uwagę,
    że stwierdzenie nieważności jest deklaratoryjne - wywołuje skutek
    wsteczny - a uchylenie konstytutywne - wywołuje skutek na przyszłość).

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl