    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wąsik i kamiński
    Date: Wed, 27 Dec 2023 20:24:57 +0100

    On Wed, 27 Dec 2023 19:17:45 +0100, cef wrote:

    > Skoro mają wygaszone mandaty, to dlaczego Marszałek wpuszcza ich na salę?

    Podobno sie odwołali/zaskarżyli do SN, i teraz czekamy na decyzje SN o
    wygaszeniu mandatu. SN ma 7 dni, 3 dni było na odwołanie, to sie do
    końca roku wyjaśni.

    A jeszcze Duda miesza
    https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/kraj/artykuly
    /9387660,duda-do-holwni-nie-zachodza-przeslanki-do-w
    ygasniecia-mandatu-kaminsk.html

    "zastosowałem wobec m.in. Pana Mariusza Kamińskiego i Pana Macieja
    Wąsika prawo łaski przez przebaczenie i puszczenie w niepamięć oraz
    umorzenie postępowania".

    Nie wiem, czy miał prawo do tak szerokiego zakresu ...

    "w 2018 r. ,,Trybunał Konstytucyjny kategorycznie stwierdził, że prawo
    łaski może przybrać: postać amnestii indywidualnej - uwolnienia osoby
    prawomocnie skazanej od odbycia zasądzonej kary (akt łaski sensu
    stricto) alba abolicji indywidualnej - odstąpienia od ścigania
    domniemanego sprawcy (który do czasu zapadnięcia prawomocnego wyroku
    jest - formalnie - osobą niewinną)"

    No ale potem sie SN jakos inaczej wypowiedział ?

    > Karty do głosowania chyba tez mają, bo coś mi się obiło o uszy, że
    > Giertych chce
    > ich wsadzać za świadome głosowanie w momencie gdy nie mają mandatu.
    > Powinni mieć unieważnione karty do głosowania
    > i nie powinno się ich wpuszczać na salę (tyle chyba marszałek może) a
    > jest inaczej.
    > Burdel się pogłębia raczej.

    Na razie IMHO w granicach przyzwoitości. Zobaczymy co SN powie.
    Jak powie, ze utracili, to może być ciekawie ... tzn burdelowato.

    I jeszcze:
    https://bip.brpo.gov.pl/pl/content/tk-kasacja-na-nie
    korzysc-oskarzonego-w-razie-aktu-laski-prezydenta-ni
    ekonstytucyjna

    A osobna kwestia ... w konstytucji jest "stosuje prawo łaski", czyli
    wypadałoby się dopytać co to jest to "prawo łaski" ... cos opisane
    w KPK ?

    TK uznał inaczej, ale czy był dobrym składzie ? :-)

    Moze się skończyc tak, ze prezydent się uprze, sądy się uprą, i
    skazani będą siedzieć , póki się nie wyjaśni :-)

    J.