  • Data: 2012-02-05 22:13:14
    Temat: Re: Warunkowa umowa sprzedazy z 1970 r
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05-02-2012 20:55, dobranocka pisze:
    > Chciałem zrobić darowiznę nieruchomosci na dzieci i okazało się że jest
    > bajzel w księdze wieczystej.
    > Przez ten czas płaciłem podatek od nieruchomości, rachunki za media które
    > podłączyłem na własny koszt, remonty domu itd.
    > Wiem ze mógłbym zrobić zasiedzenie nieruchomosci ale wolałbym uprawomocnić
    > swojąwłasność nieco tańszym kosztem skoro sprzedający został już opłacony
    > kilkadziesiąt lat temu.

    Ja bym się nie nastawiał na tanie rozwiązanie, tylko skuteczne. Masz - z
    własnej winy - zabagnioną sprawę.

    > W księdze wieczystej jest poprzedni właściciel (sprzedający) który zmarł 6
    > lat temu.

    Masz dwie drogi. Albo zasiedzenie albo umowa przeniesienia własności ze
    spadkobiercami tego właściciela. Tylko najpierw powinni zrobić
    stwierdzenie nabycia spadku i wpisać się do KW, skoro jest w niej
    jeszcze nieboszczyk. Twoja sprawa jak się dogadasz w sprawie
    przeniesienia własności - czy darowizna czy sprzedaż z zaznaczeniem
    zapłacenia ceny 42 lata temu, czy jakoś inaczej.

    --
    .B:artek.