  • Data: 2012-02-07 13:21:58
    Temat: Re: Warunkowa umowa sprzedazy z 1970 r
    Od: spp <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-02-07 14:09, mvoicem pisze:

    > Nie ma charakteru umowy przedwstępnej ....

    > ... po czym opisują tą umowę tak, że jak dla mnie - toczka w toczkę mowa
    > o umowie przedwstępnej.

    "
    Istnieje zasadnicza różnica pomiędzy umową przedwstępną a warunkową
    umową sprzedaży. Warunkowa umowa sprzedaży dotyczy sytuacji, w której
    sprzedający sprzedaje daną nieruchomość osobie kupującej pod pewnym
    warunkiem, na mocy którego osoba trzecia jako uprawniony podmiot nie
    wykona prawa pierwokupu. Natomiast istotnym celem umowy przedwstępnej
    jest doprowadzenie do zawarcia danej umowy przyrzeczonej w przyszłości.

    Warunkowa umowa sprzedaży odnosi się do sytuacji, w której nie
    dochodzi do przeniesienia własności nieruchomości od razu, ale dopiero w
    określonym czasie w przyszłości na podstawie odrębnej umowy przenoszącej
    własność po spełnieniu określonego warunku polegającego na nie wykonaniu
    prawa pierwokupu.

    Zasadniczym celem umowy przedwstępnej jest doprowadzenie do zawarcia
    danej umowy przyrzeczonej w przyszłości. W treści umowy przedwstępnej
    winny zostać zawarte istotne postanowienia umowy przyrzeczonej. Nadto w
    umowie tej należy określić termin dokonania zawarcia umowy przyrzeczonej.

    Należy wskazać, że umowa przedwstępna nie ma charakteru umowy
    zobowiązującej do rozporządzania nieruchomością w postaci jej
    przeniesienia. Istotą takiej umowy jest zatem zwarcie umowy obligującej
    do przeniesienia własności.

    Należy pamiętać o tym, że umowa przedwstępna nie jest umową
    zobowiązującą do przeniesienia własności. Tylko, jak powyżej zostało to
    już wskazane, umową obligującą do przeniesienia własności.
    "

    --
    spp