  • Data: 2012-02-07 12:11:49
    Temat: Re: Warunkowa umowa sprzedazy z 1970 r
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 7 Feb 2012, mvoicem wrote:

    > (07.02.2012 07:59), goldi wrote:
    > [...]>
    >
    > Ale przecież nie samoistnie posiadł tą nieruchomość, tylko na podstawie innej
    > umowy, która umową sprzedaży nie była.

    "posiadanie" nie odnosi się do punktowego w czasie zdarzenia
    "posiądzięcia" (przepraszam lingwistów), ale ciągłego
    "posiadania" właśnie, czyli faktycznego rozporządzania
    "tak jakby był właścicielem".

    IMO, ktoś to "tylko" nie dopełnił formalności, ale przez cały czas
    *myślał* że jest właścicielem i *jak właściciel* postępował,
    w 100% wypełnia wymogi określone dla zasiedzenia.

    > Ale ....

    > ... powyższe w zasadzie rozwiewa wszelkie wątpliwości (chociaż jest niezgodne
    > z tym co na ten temat myślę).

    Widzę że nie tylko Ty, ale jestem przez takie stanowisko zaskoczony :)
    (znaczy przez to, że kogoś dziwi oczywistość uznania za posiadacza
    w dobrej wierze).

    pzdr, Gotfryd