  • Data: 2008-08-17 14:59:24
    Temat: Re: Wada skladu ksiazki i problem z wymiana
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał

    > Po co się czepiać, jak wiadomo, że to skrót myślowy?

    Wg mnie to istotne w tym kontekscie.

    > Nie zgodzę się. Po pierwsze, sprzedawca może uznać autentyczność
    > paragonu a nie może uznać wiarygodności świadka?

    Paragon może ocenić bo sam takie wystawia. Jak będzie miał
    podejrzenie że paragon jest sfałszowany to albo odmówi przyjęcia
    reklamacji albo nawet może wezwać policję.

    > Po drugie, oczywiście że nie może
    > przesłuchać - tu czepnę się w Twoim stylu - jak już to skutecznie
    > zobligować świadka do złożenia zeznań.

    Nie chodzi o zmuszenie do mówienia (bo skoro ktoś sam przyszedł
    to właśnie po to żeby mówić) ale o brak rygoru odpowiedzialności
    za mówienie nieprawdy. Nie będzie to przesłuchanie a wysłuchanie
    opowieści o nieweryfikowalnej wartości logicznej (prawda czy fałsz).
    Kłamać każdy może a składanie fałszywych zeznań jest zabronione
    i karalne i to jest istotna różnica.

    > Tak samo nie może zmusić do okazania paragonu, prawda?

    Paragon klient okaże sam, bo to w jego interesie (warunek złożenia
    reklamacji).