  • Data: 2012-02-16 18:18:19
    Temat: Re: Wada budynku wykryta po 3 latach.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 16 Feb 2012, .B:artek. wrote:

    > A czemu nie? Zepsuło się coś, wzywam osobę odpowiedzialną (np. sprzedawcę),
    > on mówi NIE, ja naprawiam.

    Wolno Ci, nigdy nie pisałem inaczej.

    > Bo chyba nie ma wobec mnie wymogu pozostawienia
    > rzeczy w stanie zepsutym jako... właśnie czego?

    Nie ma.
    Mowa była o odszkodowaniu i *KONIECZNOŚCI* zrobienia naprawy,
    aby odszkodowanie przysługiwało, tak czy nie?

    > Hm, może nie dość klarownie się wyraziłem. Przepisu nie ma.

    No właśnie.

    > Natomiast
    > warunkiem odszkodowania czy roszczenia obniżenia ceny jest wykazanie różnicy
    > wartości. Łatwiej jest wykazać zasadność odszkodowania, gdy masz kwity za
    > naprawę czyli przywrócenie rzeczy do stanu w jakim powinna się znajdować.

    Pytający o ile pamiętam, pytał czy przerabiać czy zostawiać.
    Czyli możliwość zostawienia "w stanie gorszym" była brana pod uwagę.
    Dlaczego *wtedy* miałby *nie dostać* odszkodowania?
    Odpowiedź nie wskazywała "trudniej będzie wywalczyć taką samą kwotę",
    tylko sugerowała, że koniecznie trzeba mieć "kwity" :)

    pzdr, Gotfryd