  • Data: 2012-02-16 18:13:59
    Temat: Re: Wada budynku wykryta po 3 latach.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 16 Feb 2012, _THX. wrote:

    > Podstawa (w sensie mozliwości wykonania zastępczego, a nie obowiązku - no
    > chyba ze prawo budowlane itp., ale my tu nie o zagrożeniach budowlanych) jest
    > taka, że wreszcie chcesz zacząć mieszkać, zanim zakończy się 2-5 letnie
    > bujanie przed sądem.

    No i?
    Pytam o *PRZEPIS*, który pozwala tak zrobić i *skutecznie* żądać
    później przed sądem odszkodowania.
    Ba, tenże przepis musiałby wskazywać że *bez* samodzielnej
    naprawy odszkodowanie nie przysługuje! (sprawdź co było
    w wątku i do czego się odniosłem)

    > Poza tym nie chodzi o realizatora umowy o roboty budowlane

    To już zostało ustalone, zgodziłem się że popełniłem błąd gruby,
    ale z p. widzenia przepisów IMVHO co najwyżej pogarsza do sytuację
    żądającego, ale do tego się nie odnosiłem - pytałem z jakiej
    racji reklamujący *POWINIEN* najpierw sam dokonać remontu,
    bo taka teza padła.
    Wyjaśnisz?

    > Przy zakupie lokalu na rynku pierwotnym inwestorem jest sprzedawca

    No właśnie.
    Więc kupując na allegro "czyjś" towar (wyprodukowany przez kogo
    innego niż sprzedawca), w ramach reklamacji dostajesz odmowę
    od sprzedawcy i później - zdaniem tezy co do której nie widzę
    podstaw prawnych - *powinieneś* samodzielnie go rozwalić
    w drobny mak, przelutować i przekleić wedle własnego uznania
    i na deser będzie Ci przysługiwało odszkodowanie.
    Ale jakbyś tego sam nie przerobił (taka była teza!) to
    z odszkodowania nici.

    Ja się pytam raz jeszcze: NA JAKIEJ PODSTAWIE?

    > Nabywca lokalu z wykonawcą robót/inwestycji nie ma stosunku ;-)

    No to (IMO) właśnie tylko pogrąża tezę o konieczności samodzielnej
    przeróbki.
    Z jaką argumentacją bronisz tej tezy, występując przeciw temu
    co piszę?

    [...przycięte, więc brakuje "części pytającej", ale sedno
    zostało, dzięki...]

    Tak właśnie.

    pzdr, Gotfryd