    From: maruda <m...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ustawa o ochronie zwierząt
    Date: Thu, 10 May 2012 11:48:02 +0200

    W dniu 2012-05-10 10:44, Ariusz pisze:

    > Ale czy formalnie jest jakiś przepis, ustawa, a może jakieś wytyczne
    > weterynaryjne, może jakaś księga wzorców które definiują, że dany pies
    > jest rasowy.

    Nie przytoczę Ci wykładni, ale pies (kot, koń, kanarek, gołąb, byk...)
    jest rasowy, jeśli ma rodowód, czyli papier. Papier wydaje odpowiedni
    związek hodowców.

    > Bo mam wrażenie, że jak większość ustaw wprowadzanych w Polsce i ta jest
    > bublem.

    Jesteś zdrowy.

    > Szukałem i nie znalazłem żadnych ustaw, przepisów, rozporządzeń, które
    > by określały, że dany pies jest rasowy, no jedynie ww. związki
    > wprowadzają taką definicję ale bez poparcia tego jakąkolwiek ustawą.

    Owszem, tu mamy "ból", bo skoro ustawa powołuje się na określenie
    "rasowy", to ta (albo inna) ustawa powinna to określenie definiować.
    Więc patrz wyżej. "Prawo" mamy do dupy. No - może gdzieś jest definicja
    i też liczę na to, że ktoś ją wskaże. Sam nie potrafię.

    > Każdy kij ma dwa końce i ta sama ustawa mówi o rejestrowaniu i
    > pozwoleniu na trzymaniu ras niebezpiecznych. Jeżeli jednak przyjmiemy,
    > że rasowy jest tylko ten co ma rodowód, to nie ma wymogu rejestrowania
    > psa rasy groźnej ale bez rodowodu...

    Chyba było drążone parę lat temu... Jakoś nie pamiętam rzeczowych
    konkluzji ;)
    Efektem będzie prawo stwierdzające, że "dozwolone jest tylko to, co jest
    ujęte w ramy stosownej ustawy".

    > Czy ktoś może natrafił na jakieśprzepisy. Temat mnie dość nurtuje bo
    > choć rozumiem, że ustawa miała zapobiec złemu traktowaniu zwierząt to
    > chyba jednak nie do końca jest precyzyjna.
    >
    > Ariusz

    Koń (sejm, prawo, rząd, państwo) jakie jest - każdy wie. A król jest nagi.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.