    From: Paweł Sakowski <p...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Urzędnik nasz Pannnnn!!! Czyli wymiana prawa jazdy
    Date: Wed, 15 Nov 2006 23:56:54 +0100

    Robert wrote:
    > Z szacunkiem Sylwia

    A więc do czasu zdeklarowania się co do płci będę używał form mieszanych.

    > Urząd Miejski w Kaliszu odmawia mi wymiany starego prawa jazdy na
    > nowe, dlatego że urząd zagubił dokumenty. Pytanie czy urząd ma
    > rację (gdzie się odwołać),

    Sprawa nie jest jednoznaczna, ale IMO urząd nie ma racji:

    - art. 64 kpa nie ma zastosowania, gdyż przepis nie nakłada obowiązku
    dołączenia zaświadczenia
    - urząd się "plącze w zeznaniach". Z jednej strony rozpoczęto procedurę
    wydawania decyzji/PJ (rozpoznawania wniosku) z §7, z drugiej zaś
    odmawiają jej wszczęcia.
    - §7 mówi jak stwierdzić, czy wniosek o wydanie PJ załatwić pozytywnie
    czy odmownie. Więc jeśli coś się w ewidencji nie podoba, należy wydać
    decyzję odmowną (słuszną lub nie).
    - urząd nie jest w stanie stwierdzić niezgodności wniosku z ewidencją
    (taką kompletną jaka ona jest), a więc brak jest podstaw do odmowy
    - §7.1.1.d mówi o orzeczeniach lekarskich z akt ewidencyjnych, nie o.l.
    dostarczanych przez stronę -- więc nawet gdybyś dostarczył/a takie
    zaświadcze, nie ułatwi to urzędowi wykonania §711d

    Trzeba by wezwać urząd do wskazania przepisu prawa nakładającego
    obowiązek załączenia do wniosku zaświadczenia lekarskiego, a w przypadku
    braku takiego przepisu o odmowę wydania PJ w przewidzianej prawem
    formie, tj. w drodze decyzji administracyjnej.

    Na odczepne można jeszcze dodać (w oparciu o art. 75 §2 kpa), że skoro
    urząd interesuje Twoje zdrowie, a obowiązku doręczenia zaświadczenia nie
    masz, to "świadomy/a odpowiedzialności za fałszywe zeznania oświadczam,
    że stan mojego zdrowia odpowiada wymaganiom stawianym posiadaczom prawa
    jazdy kategorii B".

    > Rozporządzenia Ministra Transportu i
    > Budownictwa z dnia 21. 01. 2003 r. (Dz. U. Nr 73, poz. 514)

    Swoją drogę ładnie zmasakrowali numerację. Nie dość, że pomieszali
    cyferki z dwóch aktów prawnych, to jeszcze przekręcili.

    > Zgodnie z art. 122 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku
    > Prawo o ruchu drogowym
    > (Dz. U. Nr z 2005 r. 108 poz.908 ze zm.) możemy skierować Panią na
    > badania lekarskie
    > do Wojewódzkiego Ośrodka Medycyny Pracy w Kaliszu,

    A tym zdaniem zainteresowałbym przełożonych tego urzędnika. To przecież
    groźba.