  • Data: 2005-11-21 12:40:12
    Temat: Re: Urpawnienia BSA
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> szukaj wiadomości tego autora

    Ktoś miły złożył donos na moją byłą firmę. Donos był taki 'dobry', że
    przyszli policjanci z długą bronią. Kazali sie zebrać w jednym pokoju bez
    telefonu, zarekwirowali komórki, żebyśmy nie mogli nikogo powiadomić.
    Mieliprzy sobie nakazy rewizji osobistej i rewizji w domach każdego z
    pracowników.

    Po jakiejś godzince, jak się okazało, że nie ma tego czego szukali, to już
    była całkiem miła rozmowa. Oczywiście jakiś soft i filmy znaleźli, ale nie
    tego szukali. Mogę się tylko domyślać, że szukali pornografii dziecięcej,
    internetowego handlu bronią lub tym podobnych.

    To czy do firmy przyjdzie jeden dzielnicowy z połką, czy cała banda z długą
    bronią i nakazami rewizji po domach zależy tylko i wyłącznie od widzimisię
    komendanta (a pośrednio donosu)

    P.S. Przypominam, że w uzasadnionych przypadkach policja ma prawo dostarczyć
    nakaz później. Tzn. najpierw zrobią rewizję, a na drugi dzień przyniosą Ci
    nakaz. Jeśli chodzi o piractwo komputerowe, to ZTCP do tej pory w Polsce
    zwykle mieli nakaz przy sobie.

    Np. procedura dla sieci osiedlowych wygląda tak: Łąpią hurtownika, który
    ludziom wysyła płytki z programami (filmami się BSA nie zajmuje, więc
    policja zwykle też nie). U tego hurtownika znajdują listę adresów ip na
    które wysyłał swoje programy, wraz z potwierdzeniem wpłaty na konto lub
    korespondencją potwierdzającą, że ktoś zapłacił za wysłanie jakiegoś
    programu na jakieś ip.

    Z tym idą do providera sieci z nakazem od prokuratora i ten ma obowiązek
    udostępnić im dane osobowe wszystkich użytkowników kożystających z tej sieci
    (widocznej na zewnątrz jako jeden ip) Maja kilkadziesiąt lub kilkaset
    adresów na które dostają z prokuratury nakaz rewizji w mieszkaniach.

    Pozdrawiam
    Winetoo