  • Data: 2005-07-23 00:07:23
    Temat: Re: Undergroundowe forum uczelni
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 23/07/2005 00:23, Jotte wrote :
    > W wiadomości news:42e17359$1@news.home.net.pl Przemyslaw 'Pshemekan'

    > Sorry za namolność, ale to dla mnie b. ważne. Instytucja edukacyjna na
    > swojej oficjalnej stronie udostępnia informatory, kwestionariusze ogólnie
    > dostępne w jej sekretariacie. A jednocześnie na tej samej stronie zaznacza,
    > że nigdzie indziej nie wolno tych materiałow publikować. Czy to ma moc
    > prawną? Bardzo bym prosił o precyzyjne wskazanie zapisów prawnych, byc może
    > zaistnieje potrzeba powołania sie na nie.

    Nie ma mocy prawnej (to znaczy nie jest mi znany przepis, który by
    powodował jakieś negatywne skutki związane z opublikowaniem tego gdzie
    indziej). W szczególności dokumenty o których piszesz, nie podlegają
    ochronie przewidzianej dla utworów w rozumieniu prawa autorskiego, na
    podstawie art. 4 pkt 1 i 2 i art. 1 ustawy o prawie autorskim i prawach
    pokrewnych.

    Inaczej nie da się wskazać przepisu, który by dozwalał na publikację na
    odrębnej stronie, ponieważ żaden znany mi przepis nie zakazuje
    publikacji. To raczej uczelnia powinna wskazać podstawę prawną zakazu
    re-publikacji rzeczonych materiałów.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed