  • Data: 2005-07-23 15:00:05
    Temat: Re: Undergroundowe forum uczelni
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 23/07/2005 14:17, Tiger wrote :

    > A ja przepraszam za wprowadzenie w blad - to z ostroznosci. Mimo wszystko
    > sprawdzilbym, czy informatory sa aktami normatywnymi, bo wedlug mnie niczego
    > nie normuja, a jedynie informuja, wiec mozna je traktowac w ten sam sposob,
    > co przewodniki po miescie. W przypadku formularzy, drukow i statutu
    > uczelni - w pelni sie zgadzam. Informator mozesz zawsze opracowac sam,
    > umieszczajac tam warunki uczelni (te sa aktami normatywnymi), zas opisy
    > tworzac samodzielnie.

    Nie twierdzę, że informatory są aktami normatywnymi -- nie są. Ale:
    - albo informatory powstały w wyniku jakiejś decyzji urzędowej (bo
    wydawanie informatorów wynika z jakiejś ustawy, rozporządzenia, uchwały
    senatu) a wtedy są materiałami urzędowymi i nie podlegają utworem;
    - albo informatory nie są utworem -- tzn. nie ma w nich pierwiastka
    twórczego vide art. 1 ustawy. Jeśli bowiem informator zawiera wyłącznie
    spis wydziałów uczelni w kolejności alfabetycznej, spis katedr i
    kierunków na każdym z wydziałów, liczbę miejsc -- to nie jest utworem,
    podobnie jak nie jest utworem rozkład jazdy. Taki goły informator
    przecież zawiera wyłącznie informacje publicznie dostępne. Gdyby jednak
    informator był napisany w postaci eseju, ze zdjęciami, wspomnieniami
    absolwentów itp. to wtedy byłby utworem i podlegałby ochronie.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have