    From: Mirosław Habarta <M...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umyślne potrącenie - co dalej?
    Date: Wed, 03 Jun 2009 16:04:11 +0200

    mirekm pisze:

    > Doczytaj. Przepis nakazuje zatrzymanie się w razie potrzeby. W opisanej
    > sytuacji ten warunek na pewno nie był spełniony.
    >
    > pozdrawiam,
    >
    > mirek

    A kto ocenia, czy taka potrzeba zachodzi ? Kierowca, czy rowerzysta ?
    A tak na poważnie, to przestańcie już z tym zatrzymywaniem się. Gdyby to
    traktować poważnie, to rowerzysta po prostu musiałby prowadzić rower.
    Taka interpretacja tego przepisu jest całkowicie absurdalna, ztcw, rower
    jest normalnym uczestnikiem ruchu. Ja osobiście często olewam przepisy
    jeżdżąc zarówno samochodem jak i rowerem - w jeździe rowerem sprowadza się
    to do nagminnej jazdy chodnikami, jeżeli tylko taja możliwość istnieje i
    jest sensowna. Ale prawo jest prawo - generalnie miejscem dla roweru jest
    jezdnia, albo ścieżka rowerowa. I jeżeli już rower porusza się jezdnią, to
    nie musi co chwila wjeżdżać na chodnik, aby mógł go wyprzedzić samochód.

    P.S.

    Tak, niestety macie rację, rowery tamują ruch samochodowy, czasem dotkliwie.
    Jedynym prawdziwym rozwiązaniem jest budowa sieci osobnych dróg dla samochodów
    i dla rowerów. Póki jednak jest jak jest, to rower jest równoprawnym uczestnikiem
    ruchu.