  • Data: 2007-10-01 17:56:53
    Temat: Re: Umowa kupna sprzedazy -podpisy
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Skawiński napisał(a):
    > Witam
    >
    > Jako osoba prywtana sprzedawalem samochod osobowy innej osobie prywtanej,
    > niestety przy tarnskacji nie bylo wlasciwiej kupujacej, za nia podpisal sie
    > maz (bez pelnomocnictwa).
    > Czy mi jako sprzedajacemu moga grozic jakies konsekwencje z tego tytulu ze
    > pozwolilem podpisac umowe mezowi kupujacej?

    Podpisał się mąż jako mąż, czy jako żona?

    W pierwszym przypadku do sprzedaży nie doszło, właścicielem samochodu
    pozostaje żona. W drugim przypadku to samo + przestępstwo podrobienia
    podpisu.

    A co do Ciebie - może jakieś poświadczenie nieprawdy, czy
    posługiwanie się fałszywym dokumentem kupna-sprzedaży przy rejestracji
    pojazdu. Tak czy siak właścicielem samochodu nie jesteś.

    Niemniej jednak w Twoim interesie jest dopomnienie się o podpis żony.
    Jesli bowiem uznasz, że do sprzedaży nie doszło, a żona po pewnym czasie
    podpisze się na swoim egzemplarzu umowy - to nie udowodnisz, że do
    transakcji nie doszło - czyli np. będziesz opłacał zaległe składki
    ubezpieczeniowe.

    Jesli uznasz, ze do sprzedaży jednak doszło - to już opisywałem wyżej.

    I tak źle, i tak niedobrze :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz