  • Data: 2009-09-13 17:07:01
    Temat: Re: Umowa a zmiana nazwy firmy
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 13 wrzesień 2009 16:12
    (autor Mark II
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h8iuke$ole$1@inews.gazeta.pl>):

    > Firmą kieruje człowiek (homo sapiens) - jak kazdy ma imie i nazwisko.
    > Nie rozumiem zdziwienia.

    Bo nie rozumiesz zasad. Są do wyboru:

    a) Działalność gospodarcza osoby fizycznej. Jej firmą jest wtedy imię i
    nazwisko osoby fizycznej + dobrowolny dodatek ,,humorystyczny''. W takim
    przypadku podpisałeś umowę z osobą fizyczną będącą przedsiębiorcą i jeżeli
    zmieniło się imię i nazwisko to jest to inny podmiot gospodarczy. Ciebie
    nadal obowiązuje umowa z poprzednim podmiotem. W całym tym burdelu nie ma
    ani kawałka osoby prawnej, którą gdzieś tu wplatasz.

    b) spółka cywilna/jawna - bardzo podobnie jak wyżej.

    c) spółka zoo, o! Tu jest osoba prawna i mogą się zmienić właściciele.

    d) spółka akcyjna, o! tu właściciele mogą się zmieniać co chwilę :D

    e) inne, chwilowo pomińmy.

    Generalnie z tego co piszesz, chodzi Ci o (a), ale zamieszałeś z osobami
    prawnymi oraz z ,,firmami''. Skoro zmieniła się firma, musicie podpisać
    nową umowę. Natomiast ciebie obowiązuje umowa z poprzednim przedsiębiorcą i
    jemu płacisz na starych warunkach, a on ma zapewnić Ci usługi zgodnie z
    umową, lub ją wypowiedzieć zgodnie z umową.

    > Zmienilo sie konto bo co m-c  listownie dostaje wypelniony przekaz
    > pocztowy z nr rachunku.

    Jeżeli poza numerem rachunku zmienił się odbiorca, to możesz to olać i
    powinieneś płacić poprzedniemu odbiorcy. Skoro jednak usługa jest nadal
    świadczona, to oczywiście nie możesz zerwać umowy przed czasem bez kar z
    umowy.

    > Mimo ze w nazwie firmy zmieniła sie jedna litera to jest to nowa firma,
    > swiadczaca te same uslugi. Umowe mam z firma ze stara nazwa.
    > Po to sie pytam o to bo chce renegocjowac warunki umowy. A nawet
    > rozwiazac pzred czasem ale tak by nie placic kary.

    Nie możesz. Nowy przedsiębiorca na zlecenie starego świadczy Ci usługi tak
    jak trzeba (rozliczenia stary-nowy Cię nie interesują). No chyba że w
    umowie było, że stary zobowiązuje się OSOBIŚCIE, ale nie sądzę.

    W każdym razie, w żadnym wypadku MSZ nie powinieneś płacić nowemu
    przedsiębiorcy.

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)