    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>
    Subject: Re: Ułaskawienie
    Date: 06 Dec 2005 14:24:40 GMT

    > Czy to ma sens? Czy nie powinno to być określone przepisami, tak
    > przynajmniej z grubsza? Ktoś wie jak to inne kraje regulują?

    Tak się zastanawiam i chyba zmieniłam zdanie:)
    Coś nie widzę potrzeby istnienia takiej instytucji, czy
    to opartej na widzimisię, czy obwarowanej konkretnymi warunkami. Może
    komuś zechce się rzucić jakimś argumentem za instytucją ułaskawienia?
    Po co ona? Oczywiście nie z punktu widzenia tzw. prezydenta i jego
    kolesi, tudzież innych osób, które bezpośrednio skorzystały.
    Wałęsa ułaskawiał średnio 4 osoby dziennie. No czy to ma w ogóle
    jakiś sens, czy to jest sprawiedliwe i przyzwoite?

    Renata