  • Data: 2004-04-30 23:05:32
    Temat: Re: Ujęcie złodzieja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <c6qtjg$5qa$1@inews.gazeta.pl>, WOJSAL wrote:
    > Jest problem (mniejsza czy teoretyczny czy praktyczny).

    Ten konkretny, tu w opisanej sytuacji jest MZ tak naciągany że aż głowa
    boli.

    > Zalozmy ze to nie byla dziewczyna tylko mlody
    > wysportowany chlopak. A policjant byl "malo
    > zainteresowany" gonieniem zlodzieja.

    I było to widać po wyrazie twarzy czy niedoprasowaniu munduru nad lewą
    kieszonką?

    > Co wtedy ma zrobic ow obronca staruszki?

    Przynajmniej wezwać policjanta do pomocy a nie na dzień dobry go
    w biegu rozbierać

    > Dobrze skonstruowane prawo powinno zapenic
    > aby go uniewinnic, ukarac policjanta i
    > zlodzieja. A jak to wyglada teraz?

    No i w przypadku ogólnym może się tak stać jak najbardziej i tak jak
    napisał chyba Robert będzie to działanie w ramach wyższej konieczności
    (czy jak to się tam nazywa). W tym konkretnym przypadku ja takiej wyższej
    konieczności nie widzę jako że nie wyczerpano innych możliwości w tym tak
    oczywistej jak wezwanie obecnej policji do pomocy.

    --
    Marcin