  • Data: 2012-10-16 08:56:48
    Temat: Re: Udostepnianie w sieci nagran emitowanych w RTV
    Od: z <z...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-10-15 22:11, witek pisze:
    > Dzieki temu realizmowi nie szukam jedzenia po śmietnikach.

    Znamy swoje stanowiska :-)
    Chciałem Ci tylko uświadomić do czego prowadzi "pójście na noże" w
    kontekście tytułu wątku.
    Są takie interpretacje że jeśli ktoś posiada plik mp3 (podstaw sobie coś
    innego) to czerpie korzyść z jego posiadania bo przecież nie kupił
    znaczy zaoszczędził.
    Teraz wyobraź sobie ściganie ludzi za posiadanie.
    Jak chcesz odróżnić pliki nagrane z tv, radia (są jak najbardziej
    legalne i zgodne z prawem tak samo jak kasety magnetofonowe i VHS) od
    tych nielegalnie pobranych z netu. Jak chcesz to zrobić?
    A może zakazać posiadania. To byłby jakiś sposób. Byłoby to ograniczenie
    praw obywatela które do tej pory posiadał.
    Być może ludzie się na to zgodzą. Zagłosują i to przełkną. ;-)

    Jeszcze jedna rzecz.
    Od nie wiem ilu lat my konsumenci kupując urządzenia do kopiowania i
    materiały eksploatacyjne płacimy podatek (w cenie) na rzecz
    zadośćuczynienia, zrekompensowania strat jakie autorzy mogą ponieść w
    wyniku działania takich urządzeń. Ten fakt jest dość sprytnie pomijany w
    dyskusjach o PA. Ile to jest kasy? Kto ją dostaje? ...
    Znaczy to że ten ryczałt-zadośćuczynienie już w prawodawstwie istnieje i
    działa. Ja postuluję go rozszerzyć i dać sobie raz na zawsze spokój z
    bezsensowną dyskusją i nabijaniem kasy adwokatom.
    Trzeba tworzyć, produkować, żyć :-)