    From: "Piotr K." <d...@2...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ubezpieczenie samochodu
    Date: Thu, 5 Jun 2003 08:16:14 +0200

    Użytkownik "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl> napisał w
    wiadomości news:bblnsc$sle$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > tzw. "kasacja samochodu" czyli wyplata ubezpieczenia z tzw "szkody
    > calkowitej" to nic innego jak 100% wartosci pojazdu w dniu szkody (a nie w
    > dniu zawierania ubezpieczenia a ten rok roznicy przy drogim aucie to
    > naprawede spory spadek na wartosci) minus wartosc pozostalych
    > nieuszkodzonych elementow samochodu (przypuszczam ze samochod nie zderzyl
    > sie z walcem przy predkosci 200 km/h a nastepnie splonal doszczetnie)
    > podejrzewam ze mozna dogadac sie z PZU aby przejela "wrak" pojazdu i
    > doplacila roznice do ceny rynkowej pojadu w dniu szkody , przy szkodzie z
    OC
    > mysle ze powinni to zrobic bez mrugniecia ale wydaje mi sie ze na rynku
    jest
    > tak wiele firm skupujacych samochody uszkodzone ze spokojnie mozna by
    > sprzedac innym i to z zyskiem :)

    Kwota 25 000PLN (netto) to jest kwota za jaką PZU chce przejąć auto. W
    przypadku pozostawienia nam samochodu, odszkodowanie ma wynieść 12 000 PLN
    (netto). Nie wydaje mi się, żeby ktoś chciał kupić rozbity samochód za 28
    000 PLN.
    A swoją drogą to to wszystko wydaje mi się jednym wielkim szwindlem. Już
    teraz wiem skąd PZU ma takie zyski mimo różnych afer... Po prostu przy takim
    postępowaniu nie da się stracić....

    Piotr K.