    Date: Fri, 30 Aug 2013 13:26:13 +0200
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ubezpieczenie NFZ vs KK

    W dniu 30.08.2013 12:38, Jarek Pudelko pisze:
    > Oczywiscie przy swiadomej zgodzie kandytatow na niewolnikow.

    Taaaak... Oczywiście wszyscy mieszkańcy różnych dziwnych krajów, gdzie
    się robi dachy domów z beczek po ropie, a ,,żarówki'' z butelek po
    napojach wypełnionych wodą i odplamiaczem godzą się świadomie na takie
    życie.

    > Niczyja to w koncu wina, ze zawsze znajdzie sie ktos kto zgodzi sie
    > pracowac albo za mniej albo w gorszych warunkach. Tak, tak, wiem, nie
    > mial wyjscia i musial sie zgodzic.

    Ano właśnie. Poza tym, udział Państwa w gospodarce to nie tylko Płaca
    Minimalna i Prawo Pracy (którego akurat jestem przeciwnikiem, bo wali
    równo, w pracownika i pracodawcę)

    > Niech bede pracodawca, potrzebuje pracownika, proponuje 500zl. Nikt nie
    > przyjdzie? To musze zaproponowac 600zl. I tak do skutku, az okaze sie,
    > ze TA KONKRETNA PRACA, W TYM KONKRETNYM miejscu jest warta np. 2000zl.

    Nie do końca tak, bo w ten sposób znajdujesz punkt bezsensowności
    jedynie. Czyli ,,poniżej to ja wolę zdechnąć z głodu, bo sorry, ale za
    3zł miesięcznie na plecach cię nie będę nosił'' . To, że jakieś chińskie
    dziecko klei twoje buty za 2 dolary miesięcznie, nie znaczy że jego
    praca jest tyle warta, tylko że za 2 dolary miesięcznie jeszcze
    wegetuje....

    > Ale zawsze znajdzie sie ktos kto przyjdzie pracowac za 750 - czyja to
    > wina? Panstwa? Nie, tego kogos kto zgodzil sie pracowac za 750.
    > I jak bedzie potrzebny nastepny to tez mu dam 750 argumentujac, ze tu
    > juz taki jeden za tyle pracuje ;P

    Nie wiem czemu sugerujesz, że wpływ Państwa na gospodarkę sprowadza się
    do płacy minimalnej. Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, a już widzę
    choćby właśnie pilnowanie tego, żeby ktoś nie wyłapał dzieci z okolicy i
    nie zagonił do pracy przy trujących oparach za 10zł miesięcznie. Zresztą
    nie tylko kontrola, ale przecież całe kształtowanie gospodarki....

    --
    Przemysław Adam Śmiejek