  • Data: 2006-11-21 11:35:12
    Temat: Re: Trójki Giertycha
    Od: krys <k...@p...onet.plys> szukaj wiadomości tego autora

    superatm napisał(a):

    > uczciwa osoba to i diabła się nie musi bać

    Życzę Ci, żebyś nie musiał weryfikować pogladów.

    > pieprzenie! własnie widać metody wychowawcze w działaniu.
    > Za czasów prl zdarzyły się takie przypadki?

    A myślisz, że nie? Zdarzały się i w tę, albo bardziej w drugą stronę,
    tyle tylko, że w socjalistycznym kraju tak być nie mogło, bo to była
    domena dzikiego, zgniłego zachodu.

    > Skończyłem podstawówkę, nie elitarną i wiem jak to wszystko wygląda,
    > wiem, że kilku patologicznych osobników zawsze terroryzuje klasę (min.
    > jeden z nich zakończył karierę kilka lat po skończeniu szkoły w
    > więzieniu za atak nożem na policjanta - można by było tego uniknąć,
    > gdyby dostał prawdziwą szkołę w szkole, a nie pobłażanie u nauczycieli
    > i u zastraszonych dzieci).

    No i właśnie o to chodzi - że dzieciak ma wiedzieć od pierwszego dnia w
    szkole, gdzie jest jego miejsce w szeregu - jeśli każde złe zachowanie
    zostanie napiętnowane - nauczy się tego. Ale trzeba reagować, a nie
    czekać, aż będzie można ponarzekać na brutalną młodzież.

    > Skończyłem technikum, nie elitarne i też wiem jak tam wszystko
    > wyglądało. Żadne rozmowy nie pomogą gdy dziecko jest zastraszone.

    To jest argument przeciw trójkom.

    > Pedagodzy, którzy nic nie robią i mają małe poważanie u uczniów
    > powinni mieć narzędzia do wyłapywania samodzielnie patologicznych
    > jednostek i ich odpowiedniego karania - bo tylko odpowiednie do takich
    > osób sposoby karania mogą odnieść efekt.

    Właśnie o to mi chodzi. Oni maja narzędzia, ale ich nie wykorzystują.

    Justyna