    From: s...@a...gda.pl.invalid (Marek Michalkiewicz)
    Newsgroups: pl.misc.telefonia,pl.soc.prawo
    Subject: Re: TPSA - regulamin DSL a dzialalnosc gospodarcza
    Date: Thu, 16 Oct 2003 21:41:56 +0000 (UTC)

    In pl.misc.telefonia Marek Michalkiewicz <s...@a...gda.pl.invalid> wrote:

    OK, trochę poczytałem Kodeks Cywilny i chyba doszedłem o co chodzi...
    Art. 22 [1] (działalność gospodarcza -> nie konsument) i niedozwolone
    postanowienia umowne (niestety przepisy te chronią tylko konsumentów):

    : Paragraf 12. Jeśli w celu nie związanym bezpośrednio ... -
    : TPSA nie może mi wypowiedzieć umowy bez powodu (bo tak chcą)
    : za 30-dniowym okresem wypowiedzenia.

    Art. 385 [3] (15) - "bez wskazania ważnych przyczyn"

    : Paragraf 26, punkt 3. Jeśli w celu nie związanym bezpośrednio ... -
    : mogę odstąpić od umowy w ciągu 30 dni, jeśli TPSA podniesie opłaty.

    Art. 385 [3] (20)

    : Czyli wydaje się, że nie warto zawierać umowy w celu związanym
    : bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą, szczególnie
    : na czas określony.

    Ale niestety, biorąc DSL jako osoba fizyczna (by móc cieszyć się
    prawami konsumenta - brak niedozwolonych postanowień umownych):
    - nie mogę wliczyć instalacji i abonamentu w koszty firmy
    - nie mogę legalnie wykonywać działalności telekomunikacyjnej
    (chociaż... może mogę jakoś odsprzedać własnej firmie która
    mieści się w tym samym lokalu i ma takie prawo?)

    Jedno jest pewne - dobrze jest być monopolistą...

    Marek