  • Data: 2003-10-16 16:12:10
    Temat: TPSA - regulamin DSL a dzialalnosc gospodarcza
    Od: s...@a...gda.pl.invalid (Marek Michalkiewicz) szukaj wiadomości tego autora

    Tak, tym razem chodzi mi o DSL - nie SDI.

    http://www.telekomunikacja.pl/biznes/msp/internet/ds
    l/regulamin_dsl_new.pdf

    Nie mam jeszcze DSL - na razie zastanawiam się, czym to grozi ;)
    (nie jestem prawnikiem, więc poprawcie jeśli gdzieś nie mam racji)

    Czytam sobie i w kilku miejscach jest użyte takie pojęcie, jak
    "zawarcie Umowy w celu nie związanym bezpośrednio z prowadzoną
    przez Abonenta działalnością gospodarczą". Pytanie: co autor
    chciał przez to powiedzieć? Jaki może być cel tych zapisów?
    I czy przy zawieraniu umowy o DSL na firmę (mieszczącą się
    w domu, łącze używane zarówno w firmie, jak i prywatnie):

    - TPSA spyta mnie w jakim celu zawieram umowę (czy związanym
    bezpośrednio z działalnością, czy też nie)
    - TPSA sama stwierdzi, w jakim celu
    - DSL na firmę -> automatycznie w celu bezpośrednio związanym
    z działalnością gospodarczą

    Paragraf 12. Jeśli w celu nie związanym bezpośrednio ... -
    TPSA nie może mi wypowiedzieć umowy bez powodu (bo tak chcą)
    za 30-dniowym okresem wypowiedzenia.

    Paragraf 26, punkt 3. Jeśli w celu nie związanym bezpośrednio ... -
    mogę odstąpić od umowy w ciągu 30 dni, jeśli TPSA podniesie opłaty.

    Czyli wydaje się, że nie warto zawierać umowy w celu związanym
    bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą, szczególnie
    na czas określony.

    1. mogą wypowiedzieć mi umowę kiedy chcą (choćby po miesiącu
    świadczenia usługi) zachowując 30-dniowy okres wypowiedzenia
    i wysoka opłata instalacyjna przepadła.

    2. podczas umowy na czas określony (a pewnie będzie wiele takich
    na 3 lata, z promocji DSL+TP za 1 PLN), mogą podnieść ceny nawet
    o 1000% jeśli zechcą, a ja nie mogę bezkarnie zrezygnować.

    Przy okazji - zwracam uwagę na paragraf 11, punkt 4, podpunkt 3.
    Szkoda, że nie ma podobnego zapisu działającego w drugą stronę -
    "Abonent może wypowiedzieć umowę z TPSA ze skutkiem natychmiastowym
    bez żadnych konsekwencji, jeśli TPSA nie przestrzega przepisów
    Prawa Telekomunikacyjnego". Nie byłoby problemów np. z preselekcją :)

    Sieci osiedlowe na DSL można robić (jeszcze - do następnej wersji
    regulaminu ;), ale trzeba to robić legalnie: zarejestrować firmę
    i zgłosić działalność telekomunikacyjną do URTiP, inaczej TPSA może
    rozwiązać umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia :(

    pozdrawiam
    Marek