  • Data: 2019-02-01 11:23:07
    Temat: Re: Stefan W
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    > Niuans, że wynik rozmowy zapisany w notatce nie jest dowodem w sprawie.

    Bo dowody są dla sądu, a nie dla policji. To nie policjant decyduje co
    jest, a co nie jest dowodem. To ocenia sąd. Policja ma się zajmować
    szukaniem dowodów.
    Niuans jest taki, że właśnie notatka z rozmowy (albo nawet sama rozmowa)
    jest (powinna być!) dla policji podstawą do działania, a nie jakiś tam
    dowód (owszem, dowody również, ale nie tylko) - jak usiłujesz to
    przedstawić. Po to ludzie stworzyli właśnie policję i za to właśnie mają
    płacone.

    Jak policja ma zgłoszenie, że ktoś za ścianą napierdala żonę, to ma
    zasrany obowiązek przyjechać i to sprawdzić, a nie oczekiwać
    dostarczenia dowodów w postaci pliku wideo, albo protokołu z
    przesłuchania zgłaszającego, i wtedy może łaskawie ruszą dupę.

    Jeżeli matka zgłasza policji, że syn, w dodatku recydywista, planuje
    popełnić przestępstwo, to zasranym obowiązkiem policjanta jest sprawdzić
    taką informację. Od tego jest policja.
    Może sprawdzić to osobiście np. rozmawiając z delikwentem. Oczywiście,
    taki delikwent zapewne skłamie, że nic nie planuje. Ale sam fakt, że
    policja nim się interesuje może dać delikwentowi chwilę do namysłu, że
    jednak ktoś się tym interesuje, a tym bardziej, że podczas rozmowy
    policjant może mu wyraźnie zasugerować, że z racji tego, że jest
    recydywistą "mają na niego oko".

    Tłumaczenie, że przecież policja nie środków żeby chodzić za każdym
    potencjalnym przestępcą jest idiotyczne. Bo jednak za niektórymi chodzą.
    Po takiej rozmowie z policjantem, taki delikwent nie będzie miał
    pewności, czy przypadkiem to akurat nie jego policja faktycznie
    wytypowała do pilnowania. I być może zbrodni by nie popełnił.

    Ale po kiego się sprawą interesować i coś robić, skoro nie było
    oficjalnego i zaprotokołowanego przesłuchania matki, a tylko głupia
    notatka, która nie stanowi dowodu, nie?
    Szkoda czasu na rozmowę z delikwentem czy nawet poobserwowania go przez
    kilka dni, skoro tyle pilniejszych spraw jest na głowie i tak bardzo
    czasochłonnych, jak np. pilnowanie całą dobę pomnika żeby ktoś go
    przypadkiem farbą nie oblał albo koszulki mu nie założył.

    Nie płacę podatków dlatego, że martwię się, że jakiś pomnik zmieni
    kolor, albo żeby się nie przegrzał, bo ktoś go za grubo ubierze.

    > Czy z tego wynika brak podstawy do działania? Przecież napisali notatkę
    > i wysłali do ZK informację.

    No. I z czystym sumieniem, że zrobiło się wszystko co możliwe, można
    wrócić pod pomnik.

    > Ale już Sąd na tej podstawie nie da się
    > orzec niepoczytalności, czy nawet pozbawić kogoś wolności.

    Praca policji nie polega na jasnowidzeniu i policja nie powinna
    uzależniać swoich działań na podstawie swoich prekognicji o przyszłych
    orzeczeniach sądowych.
    Nie za to policja bierze wynagrodzenie.

    Pozdrawiam
    Piotr